/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Adobe PDF filer
Fra : tomsen2004
Vist : 425 gange
500 point
Dato : 02-10-14 15:09

Når jeg skal åbne en PDF fil får jeg altid følgende besked: Kontrol af brugerkonti (vil du tillade at følgende program laver ændringer på din computer). hvordan undgår jeg det???
Jeg har prøvet at afinstallere programmet i kontrolpanelet og geninstallere det, men lige meget hjælper det.
Kan der gemme sig noget i registreringsdatabasen som ikke bliver slettet?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-10-14 15:14

Det er dine sikkerhedsindstillinger, det betyder ikke noget.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 02-10-14 16:18

Du kan evt slå UAC(brugerkontrol) fra, det er da noget af det mest irriterende der findes,
du får vel den besked på flere programmer?

Gå til Kontrolpanel > Brugerkonti > Rediger indstillinger for Kontrol af brugerkonti, slå den helt fra,
ok det kan ikke anbefales da det går ud over sikkerheden, jeg har nu slået min fra og det kører ok!

Eller du kan prøve at installere Adobe igen med Kør som administrator ved at højreklikke på adobe setupfilen, måske det virker så den besked ikke kommer!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-10-14 16:27

Du kan hente Adobe Reader 11 her som fuld installationsfil
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/da_DK/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-10-14 17:35

Citat
Kontrol af brugerkonti (vil du tillade at følgende program laver ændringer på din computer). hvordan undgår jeg det???

Hvis du svarer nej spørger den hver gang du åbner programmet.
Hvis du svarer ja spørger den ikke får du har opdateret programmet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-10-14 17:45

Citat
Hvis du svarer ja spørger den ikke får du har opdateret programmet.

Forkert, den spørger næste gang du starter igen!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-14 18:41

Citat
Forkert, den spørger næste gang du starter igen!!

Citat
Gå til Kontrolpanel > Brugerkonti > Rediger indstillinger for Kontrol af brugerkonti, slå den helt fra,
ok det kan ikke anbefales da det går ud over sikkerheden, jeg har nu slået min fra og det kører ok!

Har gjort det samme, ellers dukker beskeden op igen og igen = den husker ikke sidste ? svar.
Og så meget har det heller ikke med sikkerhed at gøre, det er bare en ´reminder´ om man nu også vil køre programmet.
Citat
Kontrol af brugerkonti (vil du tillade at følgende program laver ændringer på din computer
den har jeg så ikke været ude for før (sikkert fordi det er slået fra), det må have noget med opdatering til Adobe at gøre, og det kan du slå fra, det kan også være måden du åbner PDF på = prøv at højreklik på en PDF fil og vælg åben med og vælg Adobe Reader? eller andet program der kan læse pdf.

Kommentar
Fra : tomsen2004

Dato : 05-10-14 13:44

Kære alle.
Tak for alle kommentarerne, jeg har prøvet dem alle, men lige meget hjælper det, jeg skal stadig svare ja for at åbne Adobe filer. er der andre gode råd????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-10-14 14:26

Prøv punkt 2 i denne tråd.

Double check to see if you may have checked the Run the program as an administrator box in compatibility mode with the Adobe Reader shortcut or EXE file. If you did, then unchecking the box and clicking on OK should stop it.

Can someone PLEASE help me with UAC problem
http://www.sevenforums.com/general-discussion/195457-can-someone-please-help-me-uac-problem.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-14 17:41

Hvordan åbner du en pdf fil?
Jeg får aldrig den slags advarsler når jeg dobbelt klikker på en pdf fil
men jeg får beskeden hvis jeg dobbelt klikker på genvejen til min pdf reader, i mit tilfælde Foxit men den ville også komme hvis jeg brugte Adobe
Altså du skal åbne din pdf fil som så åbner programmet, ikke omvendt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-10-14 18:36

Frit oversat fra tidligere link...

Prøv at tjekke om der er markeret i Kør programmet som administrator.

Find genvejen til Adobe Reader og højreklik på den og vælg Egenskaber,
klik på fanen Kompatibilitet, er der markeret i Kør dette program som administrator,
så fjern markering og klik OK.

Gør det samme med EXE filen, altså højreklik > Egenskaber
og tjek om der er markeret i Kør dette program som administrator,
som du kan finde her(stien kan være anderledes på din PC)
C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 11.0\Reader\AcroRd32.exe

Nå det du'r nok heller ikke, surt!

Godkendelse af svar
Fra : tomsen2004

Dato : 07-10-14 14:31

Tak for svaret Klaudi.
Jeg har snart prøvet alt, men det eneste der har virket er at slå kontrol af brugerkonti fra, så det har jeg gjort. Tak for svarene til alle

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-14 15:03

velbekomme