/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvilken netværk powerline adapter er god
Fra : rosekamp
Vist : 793 gange
350 point
Dato : 30-09-14 09:35

Vi har to bygninger ved siden af hinanden. I hus A er der fiberbredbånd i stuen, hvorfra der er trukket et netværkskabel med et "Wireless N Dualband Access Point and Ethernet Bridge" i enden
op på førstesalen, således alt kan køre trådløst deroppe. Nu skal vi så have signalet over i hus B ved hjælp af en PLA og har prøvet med en lånt, som fungerer fint, men ikke giver så fin hastighed (normalt mindst 50/50 men i hus B kun ca. 6/6).

Spørgsmål: Kan I anbefale en god PLA? Jeg synes markedet for dem er stort og uoverskueligt, så det ville være fint med erfaringer fra jer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-10-14 15:17
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 04-10-14 22:20

Tak Klaudi.

Testen er dog snart 2 år gammel, så jeg venter og ser, om der er andre der kan kaste lys over sagen med nyere produkter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-10-14 13:33

Ok, men jeg tror stadig den er ok selv om den snart er 2 år gl.

Her er lidt mere at vælge mellem

The 12 best Powerline adapters 2014
http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/network-wifi/3490638/best-powerline-adapters-2014/

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 350 point
Dato : 15-10-14 12:07
Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 16-10-14 16:55

Tak for svaret Klaudi. Jeg endte dog ikke med at købe en af dem, du linkede til, men det sidste link førte mig på sporet at den, som jeg endte med at købe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-14 18:16

velbekomme