/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tagpaptag med udfordringer
Fra : lykke1
Vist : 276 gange
50 point
Dato : 28-09-14 01:05

Vi er stødt på en udfordring i forbindelse med bygning af ny garage.

Den ene halvdel af garagen støder op til huset og der hvor huset slutter og garagen fortsætter, har vi et problem med højden.

Sagen er den at taget, vindskeden og tagrenden rager ind over taget til garagen. Og da vi gerne vil øge højden på garagen i forbindelse med nybyggeriet, har vi en udfordring med hvordan det nye tagpaptag kan føres rundt om hustag, vindskede og tagrende.
Kan man lave et indhak i tagpaptaget og alligevel få det tæt?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-14 13:16

Nej det vil jeg ikke anbefale, men vi har en anden løsning, der virker:

På vort sidehus, ikke en garage, har vi en tagrende, højere oppe end den på hovedhuset,
med et afløb i enden, ind over tagrenden i hovedhuset, og vandet løber så indirekte den vej.

Så hvis du kan hæve garagetaget op over taget og tagrenden der,
må du kunne gøre noget lignende, altså en højere tagrende på garagen,
der leder vandet ned i din eksisterende tagrende på huset...