/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
spam
Fra : bilkiario
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 26-09-14 10:26

Hej
Jeg har desværre fået et program ind, Deal kepeer, som plaster min pc til med reklamer.

Programmet ligger ikke i kontrolpanel-slet programmer, men ligger i C-program files.

Jeg har prøvet at slette programmet derfra, men får bare beskedet: Du skal have tilladelse til at udføre denne handling. Hvor skal jeg have tilladelse fra?

Håbe i har en løsning til at få slettet dette forbandede program.

Jeg bruger windows vista-
hilsen Jan

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-09-14 10:55

Brug en uninstaller - f.eks. IOBIT, den er effektiv du finder den her.

http://www.iobit.com/download.html?ref=asc

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-09-14 10:56

BONUSINFO!

Brug eventuelt også de andre programmer fra IOBIT til at få renset ud i snavset på din computer...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-14 13:59

Du skal først stoppe det, find det i Joblisten og vælg Afslut, slet så mappen i C-Programmer...

Og lidt bonus info, IOBit programmer er sikkert ok, men inden du ser dig om er der 25 programmer der "lige" skal køre under opstart og tjekke det ene og det andet, så hold lige øje med det!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 26-09-14 15:21

Jeg prøvede noget lignende og det er næsten umuligt at slippe af med hvis man er online. Jeg sætte Avast til at lave en scanning inden opstart. Det virkede.

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 28-09-14 10:26

Tak for alle jeres svar.
Har nu prøvet alle jeres forslag uden resultat.

Jeg forstår stadig ikke at jeg ikke kan finde programmet under kontrolpanel/fjern et program.
Når jeg søger efter det i søgepanelet, kan jeg heller ikke finde programmet.
ikke desto mindre kan jeg finde programmet under C:/ programfiles.
Når jeg prøver at slette det der, får jeg bare beskeden at jeg skal have tilladelse til at udføre denne handling, men aner ikke hvor jeg skal få denne tilladelse fra?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 28-09-14 10:38

Har du afprøvet nogle af forslagene på Google?
https://www.google.dk/#q=deal+keeper

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-14 10:51

Citat
Når jeg prøver at slette det der, får jeg bare beskeden at jeg skal have tilladelse til at udføre denne handling, men aner ikke hvor jeg skal få denne tilladelse fra?

Det er fordi det stadigvæk kører! Har du prøvet at finde det i Joblisten og afslutte det der?

Når du kan se det i programfiles så find navnet på den exe fil der startes og kig efter den i Joblisten,
(højreklik på Proceslinjen og vælg Jobliste)

Du kan evt os prøve med Unlocker
http://www.emptyloop.com/unlocker/

Hent og installer, når det er gjort så højreklikker du på mappen med synderen og vælger Unlocker
klik på lille ned pil ved siden af Ingen handling og vælg Slet,
klik så på Lås alle op,
hvis det ikke lykkes at slette mappen så bliver du spurgt om du vil slette den ved næste opstart,
her vælger du så Ja.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-14 11:10

Eller prøv med adwcleaner(gratis) skal ikke installeres!

AdwCleaner vil scanne din PC for Toolbar's og andre uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
Download skulle gå igang efter 5-10 sekunder, hvis ikke så klik på:
"If the download process does not begin automatically, please click here." og ikke noget andet!

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på "Scan" knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. For at fjerne Toolbar's og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, klik på "Clean" knappen.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Godkendelse af svar
Fra : bilkiario

Dato : 29-09-14 08:58

Tak for svaret Klaudi.det løste problemet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-09-14 16:45

velbekomme, fint