/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Abonnement til Doro Liberto 810
Fra : steenfibiger
Vist : 416 gange
300 point
Dato : 21-09-14 16:08

Jeg har lige fået foræret en Doro Liberto 810 og prøver at finde ud af hvordan jeg kommer i gang med den. Jeg har fastnettelefoni og fast internet gennem TDC, men min gamle Nokia telefon og mit mobile internet har jeg hos Telenor.
Nu er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg skal gå til TDC for at få en totalløsning på fastnet-telefoni, fast internet gennem telefonkablet, eller om jeg skal få en totaløsning med Telenor. Jeg vil beholde fasnettelefonien, da lydkvaliteten er langt bedre på en fast telefonforbindelse og je vil ikke rende rund med min smartphone når jeg er hjemme.
Jeg har ingen fjernssynskanaler ud over DRs terrestiske kanaler.
Kan jeg have et fælles internetabonnement til min hjemme-pc og min Doro Liberto, eller kræver det to forskellige abonnementer?
Kan jeg bruge mit mobile internetabonnement hos Telenor til min Doro Liberto?
Hvis jeg får en internet-abonnement til min Doro Liberto, så behøver jeg ikke også at fortsætte med at have et mobilt internetabonnement, som jeg bruger meget lidt nu.
Kan jeg bevare mit nuværende SIM kort fra min gamle 1112 NOKIA mobil? Kan jeg måske bare sætte det over i Doro-telefonen uden at kontakte Telenor?
Kan jeg bevare mit nuværende mobiltelefonnummer?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-14 16:15

Var det mon ikke en god idé at kontakte de respektive udbydere og få en afklaring der?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-14 18:17

Start med at flytte SIM kortet over i den nye telefon, og se om ikke det virker.

Der nok næppe data på det abonnement.

Lad os høre, hvad der sker, så kan vi tage de andre spørgsmål efterfølgende.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-09-14 20:08

Citat
Kan jeg bevare mit nuværende SIM kort fra min gamle 1112 NOKIA mobil? Kan jeg måske bare sætte det over i Doro-telefonen uden at kontakte Telenor?
ja hvis kortet passer og det tror jeg det gør Doro bruger vist ikke micro SIM kort
Citat
Kan jeg bevare mit nuværende mobiltelefonnummer?
JA
Citat
Kan jeg bruge mit mobile internetabonnement hos Telenor til min Doro Liberto?
jeg er lidt i tvivl med hvad du mener med internetabonnement? Hvis du mener mobilabonnement med data så er svaret JA, det er også et JA hvis du mener mobilabonnement til snak og sms, men så vil jeg anbefale at du skal du udvide dit abonnement så der kommer lidt data på, det er meget dyrt at bruge en smartphone uden et abonnement med mindst 500 MB data, hvis du slår data fra på telefonen så er der li'som ikke megen fidus i at have en smartphone

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-09-14 08:52

Jeg vil nødig kloge mig på dine spørgsmål. ring til telenor, eller sæt simkortet i den nye telefon og se hvad der virker.
Min GENBO, en meget gammel mand, har TDC fastnet. Han har ringet 12 gange på den sidste regning, det har kostet 812 kr. Det er 67,60 kr pr. opkald.
Af disse penge er 24 kr i kvartalet leje af en gammel drejeskive telefon han har haft i 50 år.
Der er for meget!!! hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-14 16:16

Citat
Af disse penge er 24 kr i kvartalet leje af en gammel drejeskive telefon han har haft i 50 år.
Der er for meget!!! hilsen Steen

Så trofast en kunde burde få rabet - eller de burde lave en reklame om manden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-09-14 08:19

Citat
Af disse penge er 24 kr i kvartalet leje af en gammel drejeskive telefon han har haft i 50 år.
Der er for meget!!! hilsen Steen

Undrer mig lidt, de gamle skivetelefoner bruger teknik som centralerne ikke har kunnet håndtere i årevis............og man tror at det er løgn, men telefonen skal vist stadig afleveres hos TDC når den er lejet, jeg kendte nogen som skulle gøre det efter en afdød ældre i 2003.

Det er ikke nemt at overtale de gamle stædige til at skifte til mobil, også selv om de betaler kassen i abonnement, jeg har en tante på 78 som stadig er bange for kæmpe regninger, hende og manden havde nemlig en mobil i år 2000 hvor det kostede 5 gange så meget som i dag at bruge den

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-09-14 08:47

Drejeskiven virker endnu !!!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 28-09-14 15:54

HVor stort et microSD-kort i GB kan der maksimalt benyttes i en Doro Liberto 810?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-14 16:40

Det står på Doro's hjemmeside:
http://www.doro.dk/Produkter/Mobiltelefoner-og-tilbehc3b8r/Doro-Liberto-810/#Specifikationer
Citat
Hukommelseskorttype    Micro SD (max 32GB)

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 22-11-14 12:54

Til o.v.n. Med internetabonnement mener jeg mit fastnet internetabonnement til min stationære PC.