/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter sætter ud!
Fra : Brassovitski
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 17-09-14 22:53

Hej
Jeg har en scooter Gilera Stalker som jeg lige har haft på værksted og fået renset udstødningen, da den ikke trak ret godt, nu har den kørt i 14 dage uden problemer og med masser af trækkraft, så her i går efter ca. 1 km, var trækkraften næsten væk, jeg lod den så gå lidt i tomgang og 'gassede' den lidt, så kørte den igen ca. 6 km, og trækkraften forsvandt igen, lidt tomgang, og så kørte den fint igen de næste 8 km, indtil jeg var hjemme.
Er der nogen er har en ide om, hvad årsagen kan være?
Det kan vel ikke være vand der fryser i karburatoren på denne tid af året?
Kan det være noget løs sod der rasler rundt i udstødningen og så ind imellem stopper?
Eller?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 00:52

Et par gæt hvis alt andet er normalt, dårlig indsugningsmembran, hvis det er en 2 takt motor. dårlige pakninger/ også til krumtappen, dårlig tændspole.
Citat
Det kan vel ikke være vand der fryser i karburatoren på denne tid af året?

Der kan være vand i karburatorens bundkar og er der det, så skal du tømme tanken HELTda vandet ligger sig under benzinen, men er det vand, plejer man ikke at kunne starte/ køre videre med det samme = men det kan være begyndelsen til det, prøv at ryst knallerten fra side til side, mens den snurrer, så kan du med det samme mærke/ høre det (når problemet opstår)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-14 00:55

Citat
Kan det være noget løs sod der rasler rundt i udstødningen og så ind imellem stopper?

Det har jeg aldrig oplevet gennem snart 40år, tror nærmere det er rust du kan høre

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-14 16:15

Benziontankens låg er for tæt, det lille hul i låget er stoppet, så tanken laver vaccum.
Du kan høre når knallerten sætter ud, så løsner du låget, og kan høre vaccummet trækker luft ind.
Det er særlig galt når tanken er fyldt.
VH Palle

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-09-14 19:09

Hej Palle! Jeg tror faktisk der kan være noget om det du siger, idag kørte den uden problemer 19 km. Og tanken var nemlig helt fyldt op igår. Jeg prøver lige og ser, hvordan det går de næste dage.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-09-14 10:21

Tak for svaret pallebhansen. Maskinen har nu kørt en uge uden problemer, så jeg tror du har ret, det var noget med en meget fuld tank, og for lidt luft gennem tankdækslet.