/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Rødvin, rest
Fra : Troldepige
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 17-09-14 09:32

Vi havde gæster til spisning i lørdags og fik rødvin til maden.
Der var en "god sjat" tilbage i en af flaskerne, hvor længe kan den holde sig, så man kan bruge den i maden?
Jeg satte skruelåget på flasken og har haft den stående i køkkenet siden, kan jeg bruge den i maden i aften?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 17-09-14 09:34

Det skulle der ikke være noget i vejen for.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-09-14 10:10

Når jeg har sådan noget stående, hælder jeg rødvinen i en isterningpose og smider i fryseren, så har man altid lidt rødvin til saucen når man laver mad.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-14 14:29

Du kan godt drikke den rødvin.
Vi har tit en halv flaske stående i nogle dage, fordi maden i mellemtiden kræver Rose/hvidvin eller øller.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-09-14 16:31

Citat
Når jeg har sådan noget stående, hælder jeg rødvinen i en isterningpose og smider i fryseren, så har man altid lidt rødvin til saucen når man laver mad.

Sidste gang kom jeg det i en isternings-bakke med låg på, men da jeg så ville komme vin-terningerne over i en frysepose blev det et værre svineri, så jeg smed det i vasken.

Isternings-poser er jeg blevet godt og grundigt uvenner med. Jeg har oplevet, at måtte kassere over halvdelen af en pakning fordi de var utætte.
Derfor er jeg begyndt, at bruge bakker igen.

Så min plan var faktisk, at fryse det ned i nogle små bøtter, så det ikke skal pakkes om. Men det smuttede altså.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 17-09-14 16:33

Tak for svaret Bille1948.

Så vil jeg lave dette til aften: http://madplan.nu/recipe.htm?recipeid=10774

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-09-14 16:35

Tak for point, og det ser da lækkert ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-14 17:22

Uhmmmm - hvornår skal vi komme.