/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Forkert visning af PDF filer på telefon
Fra : o.v.n.
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 14-09-14 23:32

Endelig fik jeg taget mig sammen til at oprette mobiladgang til min E-Boks på min Android smartphone, når jeg vil åbne posten så er det PDF filer som åbnes i Adobe Reader app, de fleste vises korrekt men min lønseddel der vises kun firmalogo øverst ellers er der kun boksene hvor teksten skulle stå.
Hvorfor?
Er en PDF fil ikke en PDF fil uanset hvem der sender den?
Der der en anden PDF app som viser indhold bedre end Adobe?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-09-14 23:54
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-09-14 23:56
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-09-14 00:31

Jeg har fortalt at Adobe Reader app er installeret så ingen grund til at sende et link til den.
Har i en forklaring på hvorfor de fleste PDF filer vises korrekt og min lønseddel som den eneste indtil nu, vises uden indhold?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-09-14 11:08

Mig bekendt er alle pdf filer ens, dog er nogle hvad jeg kalder ´søg/ skrivbare´ i indholdet andre ikke, det vil sige at den ene form vises som et ´billede´ mens andre vises som et tekst dokument.
Så måske din Reader/ tlf kun kan vise den ene form for pdf.
Prøv at hent den ned på din pc og se om du kan markere teksten eller ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-09-14 11:11

Citat
fleste vises korrekt men min lønseddel der vises kun firmalogo øverst ellers er der kun boksene hvor teksten skulle stå.

Noget kan tyde på dét, siden du kun kan se Logo (som normalt er et billede) og bokse.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-09-14 16:52

PDF er et format som Adobe har lavet. Derfor skulle man også tro at det er deres produkt (Acrobat reader) som læser dem bedst.

PDF er blevet et åbent format, så alle som ønsker det kan lave en applikation som kan læse skrive en pdf. Så man skulle gerne få samme resultat ligegyldigt hvilken pdf reader man benytter, da der er en fælles standard.

Så jeg har ikke lige et godt gæt på hvorfor du ikke kan se en korrekt visning på din mobil.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-09-14 17:00

PDF er det ret kompleks format. Måske er felterne beskyttet med kode?
En lønseddel er ret privat, måske du kan aktivt vælge at få vist felterne på en måde?

Der kan opsættes alverdens ting mig rettigheder i en pdf. Jeg ved at man fx kan forbyde udskrivning af en pdf.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 15-09-14 17:08

Man burde stadig kunne læse pdf filer der er tilsendt af det Offentlige, ellers giver det ikke mening med E Boks til den slags ting og sager, især ikke når man bruger håndbetjente apperater.
Men kan filen læses normalt på pc, så må det være app´en/ tlf der er fejl på

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-09-14 17:20

Der kan jo sagtens være indlagt en kode i den PDF du har modtaget, således du skal have kodeordet af din arbejdsgiver for at kunne læse den.
Det har jeg da oplevet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-14 01:34

Citat
kan filen læses normalt på pc
der har aldrig været problemer med visning på computeren, hverken Windows hvor jeg bruger Foxit PDF reader eller Linux som åbner PDF i Dokument fremviser, jeg vil forsøge at installere en anden app til PDF og så se hvad der sker

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-09-14 01:48

Tak for svaret mig-selv. OfficeSuite viewer kan åbne filen og alle de andre PDF filer så den vil jeg bruge for fremtiden:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobisystems.office.noprom