/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Bedste madras til dårlig ryg
Fra : vombatsi
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 13-09-14 20:58

Hvad vil i foreslå for en type madras når jeg hver morgen vågner med øm ryg og smerter i kroppen. Har en springmadras nu, men tænker at købe en anden, men hvad for en.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-09-14 21:30

En bedre springmadras med en god latex eller memoryfoam topmadras

Der er ingen der siger at du skal købe en Hästens seng, mindre kan gøre det.
Men det er vigtigt at du køber en madras der passer dig så du må jo finde ud af om du skal have en seng der er blødere eller hårdere en den du har nu.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 13-09-14 21:40

En af vore tilfredse kunder ringede for lidt siden
"der er en på kandu.dk der mangler futon"

Jeg er på kontoret nu (lørdag aften)
for at taste ind fredag og lørdags bestillinger
så derfor klikkede jeg straks ind og så din forespørgsel

Du vil måske nok mene
at jeg er forudindtaget - når det er et produkt vi selv sælger
og ja - det er jeg i høj grad

Japanerne sover på futon - dårlig ryg kendes ikke
i Vesten sover man på fjedre - 50% har rygproblemer

Der går ikke en uge uden vi modtager en taknemmelig mail
men læs selv nærmere på hjemmesiden

Region Midt har bedt om at måtte komme i næste uge nogle stykker
de er oftere og oftere stødt på rygge der har fået det bedre af en futon
og de skal da være så velkommen

Det er du også Vombat

Mvh - SEM

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard

JapanskeDanmark
www.japanskemoebler.dk
www.japansktoilet.dk
www.japanskte.dk
www.sushikursus.dk
www.japanskedanmark.dk

kontoret-snabela-japanskedanmark.dk
Tlf 3529 4200 - omstilling

Kommentar
Fra : Lfelby

Dato : 13-09-14 23:13

Hej
Jeg har også rygproblemer og har købt en Tempura madras og en Tempura pude, som jeg nu har brugt i 3 år og været meget tilfreds med, fordi den former sig efter kroppen, så man ikke vågner op helt radbrækket - og ingen "sovende" arme, hvad jeg også havde problemer med før.

De kan ind imellem findes i Den Blå Avis også.

Mange steder i Sundhedssektoren bruges også Tempura madrasser, ved jeg.

Håber du finder en god løsning.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 13-09-14 23:20

Må jeg foreslå, at du bevæger dig hen i en sengeforretning, og taler du kun jysk eller forstår det, så vælg en biks, hvor de også taler jysk, hvis du forstår, hvad jeg mener, så prøvelig -uden utidig indblanding fra en sælger, en boxmadras med f.eks. 5 såkaldte comfort zones (færre kan gøre det under prøveligningen) og er det sagen for dig, så køb en ordentlig tyk topmadras (min. 8 cm) - tja, så tror jeg, du kommer til at sove godt og ikke mindst vågne op uden de beskrevne ryg- og lændeproblemer. Sådan gjorde jeg for et par måneder siden og har ikke fortrudt det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-14 10:30

Vi sover godt på vore Tempura madrasser, men da jeg fik ondt i ryggen som soldat,
blev jeg lagt på noget meget hårdt, det skulle være godt for ryggen?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-09-14 12:39

Hvad gør rygsmerter mindre, når du sover:
• en fast madras der giver efter for kroppens vægt

Hvad gør rygsmerter værre, når du sover:
• en blød madras hvor ryg- gen hænger
• en hård madras der slet ikke giver efter

Prøv læs her
http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/guidersundhedogmotion/ECE1977021/saadan-finder-du-en-seng-der-matcher-din-krop/

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/rygproblemer/rygproblemer-forebyggelse-og-sundhedsfremme/sov-godt-og-forebyg-rygproblemer/

https://fysio.dk/Upload/graphics/PDF/Nye%20pjecer%2008/Ondt_i_ryggen.pdf

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 14-09-14 15:06

Sikke dog megen vrøvl omkring madrasser
også Politikens artikel

Vi mennesker er byggede til at ryggen lægger sig selv i orden om natten
men det kræver så sandelig at den har en modstand

For 100 år siden arbejdede alle 84 timer om ugen
og det var virkelig hårdt manuelt arbejde
men rygproblemer kendtes ikke
for man lå på et hårdt leje - oftest - madras med træuld

Nogle sled ryggen i stykker med det hårde arbejde
men det er en anden historie

Da jeg var soldat i Oksbøllejren i 1969
som vi på træuldsmadrasser
sådanne kan i øvrigt stadig ses på visse gårdmuseer
for det var normen den gang

I Frøslevlejren er et enkelt værelse stadig intakt
det var der Frihedskæmperne blev bragt til i første runde
da de kom retur til Danmark med De hvide Busser, april 1945
og der kan man se træulden i madrasserne

Vi var 150 indkaldte på mit hold i 1969
kun 3 mand blev hjemsendt p.g.a. helbredet det første år
og alle havde vi stærke rygge trods de hårde strabadser i dagtimerne
for vi sov alle på madrasser af træuld (det som i dag bruges f.eks. i en vinkasse)

I dag sover soldaterne på springmadrasser
og hver tredje soldat må hjemsendes

Det var i 1955 et eller andet "geni" fandt på fjedre i en madras
og hele Vesten hoppede på den bølge
i dag er rygproblemer den største folkesygdom

I Japan hoppede man aldrig på den bølge med fjedre
man fortsatte med den 1.000-årige tradition at sove på futoner
som er deres svar på en madras
meget lig min soldatertids madras
blot med bomuld i stedet for træuld
men virkningen er nøjagtig den samme
ryggen får den modstand den har behov for
for at kunne lægge sig selv i orden om natten

Så enkelt er det

Mvh - SEM

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard

Firmaet JapanskeDanmark

www.japanskemoebler.dk
www.japansktoilet.dk
www.japanskte.dk
www.sushikursus.dk
www.japanskedanmark.dk

kontoret(snabela)japanskedanmark.dk
Tlf 3529 4200