/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sende store filer
Fra : anuarak
Vist : 638 gange
300 point
Dato : 13-09-14 17:37

Jeg hat 7 filer der tilsammen fylder 490Mbyte -
Er der nogen steder man kan uploade disse filer således at en anden han hente dem?
Den største fil er på 187Mbyte
Jeg mener ikke man kan sende dem over mail -- eller kan man?
Det er PDF billeder (indskandet)

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-09-14 17:48

Har aldrig hørt om et billed i pdf format som fylder så meget?

Er det til print af en meget stor plakat?

Der findes flere steder du kan sende dem til og så kan modtageren selv hente dem. Jeg kan ikke lige huske hvad de sider hedder, men det skal nok komme fra andre.

vic200

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-09-14 17:48

Hvis du vil/kan sende så store filer, kræver det både at du kan sende så store filer og at modtageren også kan modtage så store filer.

Så det kræver nok, at du skal uploade dem til en side på internettet (som du selv foreslår).
I den forbindelse findes der mange forskellige sider, som du kan benytte.
Jeg bruger selv følgende: Flickr.com - OneDrive.live.com - Dropbox.com - hvilke kapacitet der kan benyttes på hver af siderne er meget forskellig.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 13-09-14 18:06

Ovennævnte er helt ok....
men er du og modtager Skype brugere, kan I sende store filer sålænge I begge har Skype åbent begge to..på en gang og så vente til den er overført....afhænger af up og download hastighed

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 13-09-14 18:59

vic 200
Det er en bog jeg har indskannet i pdf format hver side er et billed

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-09-14 19:22

Hvis du Googler ´send big files´ får du masser af muligheder = bortset fra dem der allerede er givet her.
En anden mulighed er at lave en lille hjemme-server der kan klare problemet
http://www.wfshome.com/
samt Filezilla har vist også en, der virker på samme måde, og kræver ikke meget + gratis.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 13-09-14 20:05

Har du Dropbox og bruger Thunderbird til mails? Det er nemlig en god løsning, modtageren får et link til filen som ligger i din Dropbox. det kræver ikke at modtageren er Dropbox bruger:
https://www.dropbox.com/
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/dropbox-for-filelink/
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Citat
Hvis du Googler
lad være med det Google ved mere end rigeligt om dig i forvejen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-09-14 21:53

Hør o.v.n. du ved da vel godt hvor det er Mozilla får deres penge fra, gør du ikke?
Citat
lad være med det Google ved mere end rigeligt om dig i forvejen

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-09-14 13:21

Jeg bruger gerne denne:
www.wetransfer.com

og den fungerer rigtig fint, - har aldrig oplevet at noget gik galt.
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 14-09-14 15:50

Tak for svaret o.v.n..
Jeg prøver dropbox
tak for hjælpen til alle de andre
Anuarak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-14 18:07

Tak for accept, spørg endelig hvis du har problemer med filelink til Dropbox

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-09-14 18:12

Citat
Hør o.v.n. du ved da vel godt hvor det er Mozilla får deres penge fra
jeg ved godt at Google donerer penge til blandt andre Mozilla, gansterne i forbudstidens USA gjorde også i velgørenhed "ulovlig" tjente penge kan godt bruges til noget godt