/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udskiftning af olieskadet Herregårdssten
Fra : torben7913
Vist : 338 gange
100 point
Dato : 12-09-14 18:24

Hej, jeg har haft en bil som tabte meget olie i carporten, det gør min nuværende bil ikke, så jeg vil gerne have de olieskadede sten vendt om, det er gået meget godt med de første 30 sten. Nu mangler jeg de sidste fire sten, og der mangler 3 - 4 mm. plads i bredden. Jeg kan selvfølgelig godt tage en vinkelsliber og skære lidt af stenene, men er der en anden metode til at få rykket de nyligt lagte sten, så der bliver plads til de sidste fire?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 12-09-14 18:41

I en 4x4 " træbom skærer du to riller 3 cm ned i en bredde som passer en stump af bommen som du har skåret af og laver hakket færdigt med et stemmejern eller skruetrækker.skru klodsen godt fast og nu kan du måske rykke dine fliser lidt med en stor muggert.
Bommen skal hvile på begge sider så du ikke slår flisen nedad.

Kommentar
Fra : torben7913

Dato : 13-09-14 14:48

Tak for forslaget, det virkede dog ikke hos mig, så jeg måtte i gang med vinkelsliberen.i

Godkendelse af svar
Fra : torben7913

Dato : 13-09-14 14:48

Tak for svaret Eyvind.