/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet
Fra : Nul7
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 09-09-14 11:38

Mit internet tager meget langt tid med at starte op, - har tidligere startet op sammen med pc.en.
Jeg har ellers fået ny ruter fra stofa, Det blev ikke bedre.
Jeg kan se, at jeg har to valgmuligheder bredbånd 1 og 2.
Jeg tør ikke skifte eller deaktivere for at jeg ikke skulle kunne få den til at virke igen.
Det gælder både wi-fi og fast.
Har I nogle forslag?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-14 13:14

Computer > kabel > router > internet bør være den hurtigste forbindelse.

Hvis router skal hente forbindelse først kan det give forsinkelse.

Computer > trådløs > router bør være hurtig hvis routeren uddeler en fast lokal ipadresse hver gang.

Slukkes routeren ved afslutning skal den muligvis have tildelt ny forbindelse hver gang den startes op.

Computer og andre forbindelser bør startes op lidt efter, at routeren er startet op.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-09-14 14:29

Det mærkelige er, at den har tidligere været normalt hurtig til at vise, at nu har den netforbindelse.
Jeg har prøvet med at sætte fastnet på, det tog ligeså langt tid.

Min hustrus kommer samtiddig med computeren.
Selv om hendes computer er slukket, sker der ingen ændring.
jeg har 20 mb. net forb.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-09-14 16:11

Du slukker vel ikke for routeren ?????

Har også en PC der tager lidt tid, med at få forbindelsen (fast ledningsforbindelse), men det er kun når jeg tænder den (er slukket hver nat). Efter at have fundet forbindelsen, er der ingen ventetid.
Hvor lang tid venter du ???

MVH

PS: er også på stofanet.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-09-14 16:47

Tidligere slukkede jeg altid min router, - dengang gik det fint, nu står den tændt hele tiden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-14 21:04

OK - du kan evt. Gå ind i routeren via en browser og lave en fast lokalip adresse på dit trådløse netværk ( routerens trådløse del )

Adgang til router via browser:
Http://192.168.x.x hvor x er de tal som står et sted i din vejledning til routeren.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-09-14 09:44

Lad altid routeren og tilhørende moden stå tændt.
Her efter er der altid forbindelse til nettet, der er altså ikke noget der skal forbinde sig og tage tid.
Men når du tænder din PC, skal alle de programmer du har installeret på din PC startes op og have lavet forbindelse til deres servere og til sidst får du lov til at starte din brauser og når den har fået alle sine toolsbars og andet startet op, får du lov til at se den side nogen har bestemt du skal se først, hvis det er eks. tv2.dk tager det en rum tid at stable denne sammen. til sidst får du lov til at bestemme. Hej Hej hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-09-14 11:23

Citat
Mit internet tager meget langt tid med at starte op, - har tidligere startet op sammen med pc.en.

Har samme ? problem, det skyldes dog at min pc (med SSD disk) starter meget hurtigt op, og er klar før routeren - før jeg fik den disk var mit net klar før min pc, men altså omvendt nu omdage.
Min router er mellem 2 og 3 minutter om at finde vej til nettet og sådan har det altid været hos mig.
Jeg slukker kun router om natten.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-09-14 11:28

NB, du kan bestille fast IP adresse ved din udbyder (koster penge) men om dette får din router hurtigere på nettet skal jeg ikke kunne sige, fast IP er vel mere for de mennesker der har noget html/ hjemmeside kørende fra deres pc.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-09-14 14:14

Tak for jeres forsøg på at hjælpe mig, måske løsner det sig selv hen af vejen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Nul7

Dato : 11-09-14 14:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål