/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
trafikdræbt ugle
Fra : lham
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 04-09-14 06:55

Søn 31-8-14 fandt jeg en trafikdræbt ugle ( ikke fordærvet ) vingefang 78 cm
Ugler er jo fredede så jeg vil gerne vide hvad der er min ret og pligt at gøre.
Har mailet Naturhistorisk museum Århus , men de reagerer ikke
Hvis jeg må beholde den , hvad kan konservering af sådan en fugl så løbe op i ?.
PS
Uglen befinder sig i fryseren :) og jeg har billeder af den men de er jo ikke sådan lige at vedhæfte som fil her i Kandu

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 04-09-14 07:21
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-09-14 07:24

Med fredede dyr menes der alle dyr der ikke har fastsat jagttid. Fredede dyr må gerne udstoppes, de skal bare være omkommet på lovlig vis, f.eks. selvdøde, rudedræbte eller trafikdræbte. Når dyret bliver indleveret hos konservatoren, skal der oplyses formodet dødsårsag, dato og sted for fundet for dette skal konservatoren protokollere.

http://zoo-konservator.dk/goderaad.shtml

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-09-14 17:55

Citat
og jeg har billeder af den men de er jo ikke sådan lige at vedhæfte som fil her i Kandu

Et forslag:
www.peecee.dk
Tast der på "Gennemse".> Markèr dit billede. > Klik "Åbn". > Klik på "Upload" knap.> Under "Upload Succes" klikkes på dit filnavn. > Nu står linket oppe i adresselinjen. Kopier den,og indsæt den i Kandu.

M.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 05-09-14 07:21

Citat
Et forslag:
www.peecee.dk
Tast der på "Gennemse".> Markèr dit billede. > Klik "Åbn". > Klik på "Upload" knap.> Under "Upload Succes" klikkes på dit filnavn. > Nu står linket oppe i adresselinjen. Kopier den,og indsæt den i Kandu.

M.

når jeg trykker på dit link til peecee.dk fremkommer der ikke noget hvor jeg kan "gennemmese" der står bare fil ikke valgt !--kan det forøvrigt passe at der skal hele mindst 8 operationer til for at få et billede i et Kandu indlæg -hvad med bare copy paste !!!!!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-14 09:59
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-09-14 10:07

Citat
når jeg trykker på dit link til peecee.dk fremkommer der ikke noget hvor jeg kan "gennemmese"

Det forstår jeg ikke lige. Her virker det i både Internet Explorer og Firefox. På XP og Win 7 maskine.

Men måske er det nemmere,med mig-selv`s forslag. Jeg har brugt Peecee i mange år,uden problemer.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-09-14 11:40

Citat
Det forstår jeg ikke lige. Her virker det i både Internet Explorer og Firefox. På XP og Win 7 maskine

Også her, men måske betragtes ´boksen´ som en popup og bliver blokkeret.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 05-09-14 17:12

Tak for svaret katekismus.

fik så alligevel svar fra Naturhistorisk Museum

" uglen er en natugle og selv om den er fredet, er den ikke decideret sjælden. Du må meget gerne beholde den til udstopning – vi har rigeligt, for natuglerne har det nemlig med at flyve ind i ting!
mange hilsner

Morten DD Hansen, museumsinspektør & naturvejleder, cand. scient.

Naturhistorisk Museum Aarhus"

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-09-14 17:40

Selv tak!
- Og dejligt, at du deler dit svar fra Naturhistorisk Museum med os