/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8 maskine mangler login
Fra : ppk
Vist : 342 gange
300 point
Dato : 02-09-14 21:06

Hej

Har fået en HP Pavilion g7, hvor jeg mangler login oplysningerne

Og de findes ikke mere, da maskinens ejer er afgået ved døden.

Har kigget på nettet hvordan man nulstiller, men det kræver en Microsoft konto og den har jeg jo ikke til den maskine

Håber nogen kan hjælpe mig

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-09-14 21:10

Du kan / skal lave din egen Microsoft kontor, og derpå dine egen oplysninger, så er det jo lige pludselig din maskine

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-09-14 21:15

Tordenkalven

Men jeg har jo en konto til min stationære i forvejen, så jeg var ikke meget for at blande tingene da jeg vil sælge den bærbare til en anden

Så jeg havde håbet på at det ville være muligt at nulstille den ! så jeg måske kunne bruge et program til at finde maskinens licens nummer, så jeg kunne vedlægge det ved salg.

PPK

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 02-09-14 21:21

Du kan da sagtens lave en ny alligevel....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-14 22:35

En Microsoft " konto " er bare en eller anden mailadresse som hænges på pågældende win8

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-09-14 23:21

Hvis du vil have oplysninger om dit isenkram, kan du jo prøve at bruge
SIW http://www.gtopala.com/#axzz3CCBoiPR5 det er et lille program der finder alverdens oplysninger...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 03-09-14 01:31

Start computeren og tryk på F11, du skal være hurtig ellers overhaler Windows dig.
F11 giver dig adgang til at tilbagestille computeren til den allerførste gang den blev startet, hvis du vil sælge computeren så har du ingen grund til at oprette en konto på computeren, lad den nye ejer om at starte computeren og oprette sine egne konti

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-09-14 01:32

Citat
Har kigget på nettet hvordan man nulstiller, men det kræver en Microsoft konto

Så er det ikke det rigtige du kigger på.

For at gøre det skal du først slukke computeren (ikke noget med dvale eller slumre)
Når du tænder skulle det gerne være F11 du skal trykke på, du skal nok prøve en del gange, UEFI bios giver dig ikke mange millisekunder at ramme rigtigt på.
Når du har forsøgt en del gange og den endelig starter recovery manager kan du fabriksnulstille den.

Citat
så jeg måske kunne bruge et program til at finde maskinens licens nummer, så jeg kunne vedlægge det ved salg.

Glem det, det er ligegyldigt. Licensnøglen er lagt i UEFI Bios istedet for at side på et klistermærke.
På den måde slipper man for at skulle indtaste nøgler, windows kigger i Bios og læser den selv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-14 12:13

Måske er det nemmere med F11 lige efter en genstart.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 03-09-14 15:39

Tak for svaret o.v.n..

Det var lige det der skulle til

Der er så nu over 100 opdateringer der skal installeres.

PPK