/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pc lukker pludselig ned.
Fra : ara
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 01-09-14 18:17

Hej.

Min pc er begyndt at lukke ned lige pludselig.
Der kommer en blå skærm hvor der bl.a. står
COLLECTION DATA FOR CRASH DUMP.

Jeg har søgt lidt på nettet om det, og downloadet et
program der skulle guide mig til fejlen.

Programmet hedder WHOCRASHED.

Den lommer med denne meddelse.

crash dump file: C:\Windows\Minidump\082914-40139-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (atikmpag+0xAE5C)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA800735E010, 0xFFFFF88003D5DE5C, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: AMD driver
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR

Men hvad gør jeg så nu. Har søgt lidt på nettet men der står det hele på engelsk, og her kommer jeg til "kort".

Er der en der kan guide mig på dansk til en løsning

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-09-14 18:27

Installer slimdriver og opdater dine drivere, tag kun en af gangen, så der ikk egår ged i det.
Link til Slimdriver: http://downloadsf.com/dk/downloads/69362

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 210 point
Dato : 01-09-14 18:35

Dette link er måske bedre: https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Klik på linket under den stpre grønne download knap " Download SlimDrivers Now from SlimWare Utilities", http://www.driverupdate.net/downloads/SlimDrivers-setup.exe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-09-14 18:58

Du har vel ikke "smadret" din pc med Driver Booster?

Det er din grafikkortdriver der driller, geninstaller den fra cd/dvd der fulgt med pc eller hent den her
http://www.filehippo.com/download_ati_catalyst/

Vælg den version der passer til din pc 32/64 bit og win 7 er også til win 8

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-09-14 19:08

Lige nu er jeg i gang med Slimware.

Så ser jeg lige hvad jeg får ud af det.

Men kan se at min grafikkort driver er ældre en jeg troede

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-14 19:15

Citat
Men kan se at min grafikkort driver er ældre en jeg troede

Har næsten lige opdateret mit kort, og samme resultat eller værre, alt hvad jeg afspiller/ eller ej = lukker ned med blå/sort skærm og kan til tider st og genstarte op til 10 gange.
Og alt sammen er Browseren jeg bruger IE8, der får det hele til at gå i sort.
Jeg testede Opera i dag og den virker perfekt, om det giver mening hos dig, ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-14 19:17

Citat
Jeg testede Opera i dag og den virker perfekt, om det giver mening hos dig, ved jeg ikke.

Det er både med de gamle drivere og nye at det virker, men prøver jeg med IE8 så skal jeg regne med at det før eller senere bare går i sort.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-09-14 19:20

Jeg har lagt mærke til at det er tit når man er på FACEBOOK, og især med firefox.

Bruger jeg google chrome sker det ikke.

Men jeg melder tilbage om et par dage, når jeg har testet om det virker.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-09-14 19:29

Hvis det er når du har åbnet en browser, IE, Firefox eller Chrome,
så prøv at slå hardwareacceleration fra i browserens indstillinger!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-09-14 18:10

Opdater driveren til dit grafikkort, hjælper det ikke så er det formentlig grafikkortet der er defekt.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 07-09-14 13:00

Tak for svaret Brassovitski.

Det var et lille smart program.

Det har virket siden jeg opdaterede mine driver.
Tror at det var grafikkort driveren der var problemet.