/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor..?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 988 gange
100 point
Dato : 31-08-14 21:47

Kære venner, I må simpelthen hjælpe mig...
Hvorfor har fagbevægelsen trukket støtten til A..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-08-14 21:54

Det helt enkle svar er, at i det omfang fagbevægelsen har trukket støtten til et parti, er det fordi partiet ikke fører den politik, som fagbevægelsen synes at partiet skal føre. Det er jo ikke anderledes end for virksomheder, organisationer, private, osv.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 31-08-14 21:55

Det er vel fordi at "arbejderen" i dag stemmer på DF pga. løftebrud - og fordi S ikke kan finde ud af at skabe rigtige arbejdspladser og ikke kan beskytte de danske arbejdere mod dem fra Østeuropa.

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-14 22:26

Socialdemokratiet har efterhånden bevæget sig væk fra sine støtter og kernevælgere, og dagpengereformen fik fagbevægelsens bæger til at flyde over, så meget af den økonomiske støtte til Socialdemokraterne er opgivet.

Socialdemokratiet er ved at være en saga blot, det nytter ikke at lyve sig til regeringsmagten.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-08-14 22:31

Når de Røde ikke længere er røde - - -

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-09-14 07:10

Gode svar der er kommet!

Thomas Nielsens gamle "Vi har sejret........, ad helvede til"

er vist endelig gået i opfyldelse!

Sosserne har virket som et fluepapir, altså ikke i betydningen en varm sommerdag på Bellevue, men som noget alt klistrer fast på og bare bliver hængende

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 01-09-14 07:39

Det er sørgeligt at se sit parti gå nedenom og hjem fordi de har glemt hvad der betyder noget for mange folk og lille Helle og hendes ring af skvat både kvinder og mænd, har prøvet at efterligne UKs new Labor og det gik ikke derfor lader vi de Radikale bestemme nu. et parti der springer fra de blå over til de røde i et væk et sådan parti ville jeg aldrig røre ved igen ikke engang i politik.
Jeg har efterhånden svært ved at sige noget positiv om demokratiet for det er meget længe siden jeg har set det.
Alle er demokrater indtil folk ikke stemmer som de vil have det, får man et nej til EU betyder det bare at de finder nogle ting de kan trække fra derefter skræmmer man befolkningen på deres pengepung og sådan får man lavet et nej om til et ja, men prøv at forslå det omvendte så får man at vide at det er ikke demokratisk osv osv.
alan57

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-09-14 09:47

hvorfor ikke bare støtte det parti ,uanset farve , som gør mest for manden på gulvet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-09-14 15:49

Måske lidt udenfor spørgsmålets karakter:

En ny Formand/leder,for et politisk parti (Morten Østergård) der end ikke kender til de mest basale (måske uskrevne) regler for enhver konversation, nemlig at man ikke nævner sig selv først.

Nu har jeg hørt ham,mindst to gange,ytre sig således: MIG..... og folketingsgruppen. Under forstået: MIG...og resten af slænget.

Jeg er ikke selv ekspert i høflige fraser,men at nævne sig selv først,er simpelthen en plathed,som jeg fanger,med det samme. Og som desværre er flittig brugt af ungdommen,nu til dags.
Allerede i skolen,i 1949,var det simpel lærdom,at man nævnte sig selv sidst.

Akja,man er nok håbløst gammeldags......men det er een af grundene til,at jeg ikke kunne drømme om,at stemme på manden.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-09-14 16:32

Jeg kan finde rigtig mange grunde til ikke at stemme på de radikale, at deres formand ikke går op i forældede høflighedsregler er bestemt ikke en af dem.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-09-14 19:13

Nej det er vi klar over.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-09-14 20:45

Citat
Nu har jeg hørt ham,mindst to gange,ytre sig således: MIG..... og folketingsgruppen. Under forstået: MIG...og resten af slænget.

2 fejl, den ene grammatisk, det hedder ikke "Mig vil..", men "Jeg vil..", den anden det høflighedsmæssige, begge dele er vist forældede hos de fleste under 40, så'n cirka.

O tempora, o mores, som romerne sagde før Kristi fødsel, og det er kun blevet værre siden

http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Sprog/Latinske_citater_og_talem%C3%A5der/o_tempora_o_mores

Jeg er nu mere bekymret over R's politik og håndsæbe!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-09-14 22:55

Citat
forældede høflighedsregler

Hvorfor bliver jeg ikke forundret,når jeg læser din kommentar,fun2 ???

Jeg kommer som regel til at tænke på den Franske Solkonge,når personer nævner sig selv først,ud af et sammenhæng. Er det mon i virkeligheden,en slags mindreværdskompleks ???

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-09-14 22:57

Mosebæk, jeg tror at det er fordi du sådan set godt, inderst inde, ved at de der regler om høflighed I fik stoppet ned i halsen i oldtiden er ligegyldige. Høflighed kan ikke sættes på formel.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-09-14 23:03

Men mangel på stil afslører sig selv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 10:53

Nu har det altid været - og stadig er, de radikales hedeste ønske,...... at nedbryde alt hvad der er alm. dansk kultur. Den aller aller største torn i øjet på en radikal, det er Dannebrog.

Sådan har det været siden 1905, hvor de radikale startede med at argumentere for antimilitarisme - i en tid hvor andre lande rustede op.....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 11:42

Billigere fagforenings kontingent nu hvor stikket til A er trukket...? Næppe.
Men måske mere i lønningsposen til pamperne.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-09-14 11:52

Der må altså se meget underligt ud oppe i Tommys hoved. Hvorfor skulle Danmark opruste i 1905? For at stå bedre i 1. første verdenskrig, hvor vi ikke deltog? Og ifølge Tommy er Danmarks kulturarv truet, fordi en skatteminister ikke overholder forældede og forstenede høflighedskonventioner...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-09-14 13:31

Nu vil jeg ikke forlange det urimelige af dig,fun2. Jeg tror du er så verdensfjern fra de sproglige værdier,at du slet ikke forstår hvad jeg mener. Måske der har været en brist i din opdragelse. I så fald er du undskyldt.

Men en minister,der sikkert gerne vil føre sig frem på de bonede gulve,har en udtale som en anden gadedreng,synes jeg er bedrøveligt. Men måske nogle af hans embedsmænd kan belære ham.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 13:54

Fun, nu løber det da helt galop for dig. Du kunne sælge din hjerne som karrusel, så rundforvirret er den.

Skal vi snuppe det trin for trin....Ja lad os det, så kan du bedre følge med.
Jeg skrev:
Citat
Sådan har det været siden 1905, hvor de radikale startede med at argumentere for antimilitarisme - i en tid hvor andre lande rustede op.....

Altså, jeg skrev ikke noget om, at Danmark skulle opruste.

Citat
Tommy er Danmarks kulturarv truet, fordi en skatteminister ikke overholder forældede og forstenede høflighedskonventioner...
Jeg har overhovedet ikke nævnt noget om en fhv. radikal skatteminister, men om de radikale som helhed.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-09-14 14:34

Tommy, det antimilitarisme har siden 1905 (og helt givet længe inden) været en glimrende strategi. Hvis der er ét parti i det danske folketing der i de sidste godt 100 år har været synonymt med "Dansk Kultur", herunder udvikling og bevarelse af samme, er det Radikale Venstre. Men det er jo lettere for dig at tale udenom som sædvanligt, end at du skulle udstille din afgrundsdybe mangel på viden.

Mosebæk, verden går ikke under fordi en minister ikke overholder antikke sproglige høflighedskonventioner, som under alle omstændigheder er på vej i graven.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-09-14 15:02

Mig vil gerne spørge, er det en lukket fest, eller er der plads til flere i sandkassen?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 15:15

Citat
Mosebæk, verden går ikke under fordi en minister ikke overholder antikke sproglige høflighedskonventioner, som under alle omstændigheder er på vej i graven.

Hold nu op, fun. Hvis en tidligere undervisningsminister ikke ved hvordan man bare nogenlunde taler som et alm. høfligt menneske, så hører alting jo op.
Næste trin på "sprograketten" bliver så, at det er acceptabelt en minister taler araberslang, f.eks med ord som;
"Hey mand, jeg knæpper din mor"
"Fårk mand, en ornlig syg måtterfårker BMW"
"Danske kvinder er ludere, som bor i et luderland"
"Danmark er et luderland"
osv..................................

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-09-14 15:33

Østergård ved godt hvordan man taler almindelig høfligt, det demonstrerer han jævnligt, men han ligger heldigvis ikke under for middelalderlige høflighedskonventioner.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 16:03

Citat
Mig vil gerne spørge, er det en lukket fest, eller er der plads til flere i sandkassen?
Daaaaa dada daaaaa da.

-Og vi skal tilbage til den der, I ved nok - støtten til fagbevægelsen.
Vil kontingentet falde - eller ser vi en lønforhøjelse blandt pamperne..? Jeg tror det sidste.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-09-14 16:30

Citat
-Og vi skal tilbage til den der, I ved nok - støtten til fagbevægelsen.

Øjeblik......det ta`r jeg stilling til senere.
Jeg er slet ikke hellig. Har siddet i skurvogn i 35 år. (Har da også været ude ind imellem). Kan selv sige sku`røv og fanden.
Men jeg forventer da af en minister,at han kan fortolke sig,på et nogenlunde høflig dansk.

Til ære for dig fun2,får du et stykke højpoleret poesi. Det må jo passe fint ind,i dit sproglige univers:

Her har jeg siddet så mangen en gang,
og tænkt på rigdom og lykke.
Nu sidder jeg her endnu en gang,
og skider det hele et stykke.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-09-14 16:33

Tommy, har du overvejet om fagbevægelsen bruger pengene på andre partier eller på at gøre arbejdslivet bedre for medlemmerne? Jeg ved godt at det i din verden er fuldstændigt utænkeligt at andre en Tommy kan gøre noget fornuftigt, men prøv en gang at tænke tanken, at fagbevægelsen ikke bare eksister for at gøre de ansatte i fagforeningen rige.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 18:10

Citat
eller på at gøre arbejdslivet bedre for medlemmerne?
Det var faktisk ideen med hele fagbevægelsen. Men de sidste 10 år har fagbevægelsen styrtblødt medlemmer. Hvorfor mon?
Citat
at fagbevægelsen ikke bare eksister for at gøre de ansatte i fagforeningen rige.

En faglig sekretær i 3F tjener 39.000 kr. pr måned - eller 468.000 kr årligt.
Medlemmer i 3F har en gennemsnitlig løn på 24 -25.000 pr. måned - eller ca. 300.000. årligt.....
Såååååå deeeet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 18:19

Sakset fra - avisen DK

Citat
Den nye skatteminister, Benny Engelbrecht (S), har stort set ikke været til stede ved møder i Folketingets Skatteudvalg, selvom han er medlem af udvalget.

Det kunne ellers have givet ham en fordel i hans nye job, da skatteområdet er et teknisk svært område, hvor man risikerer at blive kørt rundt i manegen af embedsmænd.
Sådan lyder det fra Liberal Alliances skatteordfører, Ole Birk Olesen, der desuden er næstformand for skatteudvalget, efter at socialdemokraten Benny Engelbrecht er blevet udpeget som ny skatteminister.
- Jeg kommer til de fleste af møderne i skatteudvalget, og jeg kan ikke huske, at Benny Engelbrecht har været der. Jeg kan måske have overset ham en enkelt gang, siger Ole Birk Olesen.
- Regeringen prøver at spinne en historie om, at man ansætter en erfaren mand i form af Benny Engelbrecht som kompensation for, at der har været så stor udskiftning på posten, siger han.
- Jeg bliver bare nødt til at påpege, at man ikke er erfaren med skattepolitik, fordi ens navn står på en liste over medlemmer i skatteudvalget.
Ifølge skatteudvalgets sekretær bliver der ikke ført et register over, hvem der deltager i udvalgsmøderne. Det er derfor ikke muligt at afprøve Ole Birk Olesens udsagn.

Det tegner jo strålenden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 18:20

strålenden.= strålende

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-09-14 18:29

Citat
Men de sidste 10 år har fagbevægelsen styrtblødt medlemmer. Hvorfor mon?

Jeg har aldrig være medlem af en fagforening.

Citat
En faglig sekretær i 3F tjener 39.000 kr. pr måned

Godt jeg ikke skal nøjes med 39000 pr måned.

Jeg kom til at tænke på den gang Fogh Rasmussen måtte gå af (pænere udlægning af "blev smidt på porten") som skatteminister, fordi han havde lavet "kreativ bogføring" og derpå vildledt folketinget.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 19:16

Fun din skøre ignorante skøre skid, dit spørgmål:
Citat
Tommy, har du overvejet om fagbevægelsen bruger pengene på andre partier eller på at gøre arbejdslivet bedre for medlemmerne? Jeg ved godt at det i din verden er fuldstændigt utænkeligt at andre en Tommy kan gøre noget fornuftigt, men prøv en gang at tænke tanken, at fagbevægelsen ikke bare eksister for at gøre de ansatte i fagforeningen rige.

Mine svar:
Citat
Det var faktisk ideen med hele fagbevægelsen. Men de sidste 10 år har fagbevægelsen styrtblødt medlemmer. Hvorfor mon?

Citat
En faglig sekretær i 3F tjener 39.000 kr. pr måned - eller 468.000 kr årligt.
Medlemmer i 3F har en gennemsnitlig løn på 24 -25.000 pr. måned - eller ca. 300.000. årligt.....

Og du svarer fuldstændig "Goddag mand økseskaft" med svadaen her;
Citat
Jeg har aldrig være medlem af en fagforening.
og
Citat
Godt jeg ikke skal nøjes med 39000 pr måned. .

Og så spørger jeg igen, når nu du skriver: "Godt jeg ikke skal nøjes med 39000 pr måned."
Er bistandshjælpen virkelig over 39.000 kr om måneden..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-09-14 19:19

Tommy, din gamle idiot, du ved godt at bistandshjælpen er mindre end 39000 pr måned.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 19:40

Citat
Tommy, din gamle idiot,
Hvad betragter du som gammel. Jeg er ikke engang 50 endnu.

Citat
du ved godt at bistandshjælpen er mindre end 39000 pr måned.
Ja indrømmet, det troede jeg, men du siger jo du får mere end 39.000 pr måned. Ergo, du påstår jo selv, at bistandshjælpen er mere end 39.000. Det er skam ikke en påstand jeg er kommet med.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-09-14 19:44

Tommy, begrebet "gamle idiot" går ikke så meget på alder, men på at du har været idiot meget længe. Jeg har aldrig påstået at jeg får bistandshjælp.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 21:01

Citat
men på at du har været idiot meget længe.
Åh tak, når det kommer fra dig betragter jeg det som ros.

Citat
Jeg har aldrig påstået at jeg får bistandshjælp.
Korrekt, det har du aldrig påstået. Men du har påstået, at du ikke kan nøjes med 39.000 pr. måned - og så er det, jeg lægger 2 og 2 sammen, det er som bekendt 4 - ergo, der er bistanden tilbage.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 21:56

Fra og med den,1. september 2014, må EU-landes virksomheder hverken producere eller importere støvsugere med kapacitet over 1600 watt. Det lyder tosset, men den er desværre god nok. EU’s kamp for klimaet er nu kommet til støvsugeren og EU Kommissionen lover os at reglerne vil blive strengt håndhævet.

Når EU-pamperne holder møde i EU-land, kommer hver EU-pamper enkeltvis i store benzinslugne biler, derudover medfølger der 5 følgebiler gerne 4x4 + 14 betjente på motorcykler.

men en støvsuger på 1600 watt...... uuuuuh ha da da da
Man får virkelig lyst til at råbe - IDIOTER!!!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-09-14 22:08

Ja, det minder om de antirygere, der tænder levende lys bare for hyggen.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-09-14 22:11

På den anden side havde en gammel Nilfisk med et forbrug på kun 700W næsten samme sug- og luftstrømsspecifikation, som en af de små nye 2000W.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 22:43

Der er rigtig mange støvsugere over 1600 watt, som ikke må fremstilles mere.
Jeg har meget svært ved at se logikken.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-09-14 22:45

Og nu harselerer Tommy over at EU har tænkt sig at forbyde støvsuger over en vis Watt grænse, som om det har noget med Socialdemokraterne og A kasserne at gøre og som om der er nogen her der gider forsvare noget som helst EU gør. Iøvrigt er der over en million støvsugere for hver EU pamper, men Tommy har før vist sig immun over for fakta.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-09-14 22:49

EU og Støvsugere. Ja,godaw do.......
Citat
Tolv gange om året er der plenarsamling i Strasbourg, hvor der skal stemmes om de foreslåede lovtekster. Derfor må folkevalgte, assistenter, journalister, medarbejdere m.fl. rejse fire dage til Strasbourg hver måned.

Citat
Der er en del kritik af ordningen, der ofte kaldes "rejsecirkus" eller "flyttecirkus". Der argumenteres for, at ét hjemsted ville spare omkostninger omkring 1.4 mia kr. om året, energi og CO2-udledning ved flytningerne omkring 19.000 ton. Den svenske Europa-Parlamentariker Cecilia Malmstrøm indledte i maj 2006 en kampagne for at gøre Bruxelles til det eneste mødested, og i midten af september 2006 havde flere end en million EU-borgere skrevet under på kravet.

Gentar li`e: 1,4 mia kr. 19.000 tons. Jow jow.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-09-14 05:13

Citat
Jeg har meget svært ved at se logikken.

Citat
som om der er nogen her der gider forsvare noget som helst EU gør

Logikken er meget enkel, EU, USA og en stor del af resten af verden, stiller krav om mere energieffektive støvsugere, elpærer, biler, huse mv., for at mindske vores ressourceforbrug og CO2-udslip!

Tænk engang, for 30+ år siden var den mest energieffektive bil en 2CV, ca 17 på literen, i dag kører mange langt større, tungere og sikrere biler meget længere end det, og man kan endda tale sammen under kørslen

Den udvikling var aldrig sket, hvis bilfabrikanterne havde haft frit slag!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-09-14 19:29

Så mangler vi lige, at EU-pampervældet går foran med et godt eksempel.

Foreslag.

2 følgebiler i stedet for 5
2 motorcykelbetjente i stedet for 14

0,0 rejsecirkus (se Mosebaecks beskrivelse)

OG........Er der virkelig 1 million støvsugere for hver EU-pamper..?
Citat
som om der er nogen her der gider forsvare noget som helst EU gør. Iøvrigt er der over en million støvsugere for hver EU pamper, men Tommy har før vist sig immun over for fakta.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-09-14 20:51

Tak for svaret prio.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-09-14 21:00

EU har lige omkring 500 millioner indbyggere, men hvor mange støvsugere går der pr. indbygger??

Min viv og jeg har fire, men det er nok ikke normen i Rumænien og Bulgarien mv., måske 2-3 m/k pr støvsuger? = 167-250 millioner støvsugere.

EU-parlamentet har knap 800 medlemmer, de er vel pr definition pampere allesammen, ik?

Og så er der kommisærer, ansatte, 38000 cirka, lobbyister osv, så, medmindre de alle hamstrer støvsugere, langt under 1 million støvsugere pr EU-pamper, nok snarere 12500 støvsugere/pamper.

Og så kommer dagens spm!

Hvad kan vi så bruge det til????