/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Uha da for en svipser.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 29-08-14 22:18

Læs linket http://jyllands-posten.dk/indland/ECE6981698/svipser-giver-fem-gange-laengere-jagtsaeson/

Hvad ville der egentlig ske, hvis en jæger jagede i de fredede måneder med påstanden, "Jamen der står i jagttabellen, at der er jagttid fra 1. sept"

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-14 22:32

Hovsa!

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-14 01:15

Citat
Hvad ville der egentlig ske, hvis en jæger jagede i de fredede måneder med påstanden, "Jamen der står i jagttabellen, at der er jagttid fra 1. sept"

Intet for det står i jagttidsbekendtgørelsen, men han skal skynde sig, for der for der bliver jo sendt en ny bekendtgørelsen ud om fejlen til alle jæger, og så falder bøde-hammeren hvis han skyder en.
Og der nest det går jo som steppebrand nu blandt jægere at der er fejl i jagttidsbekendtgørelsen så det er nok også begrænset hvad skade det vil nå at få på bestanden.
Og "krybskytterne" har så lige fået en "lovlig" ret til jagt i kort tid.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-08-14 08:02

Kan tilslutte mig Hejdu58 - intet !!

I forbindelse med denne bekendtgørelse har jeg hørt, at en jysk tranlampe i det øst/midtjyske har misforstået (?) det hele, og har inviteret på trykjagt den 2.sept. på sin lejede jagt i det midtjyske.
Efter pålidelige udsagn skulle han have udtalt: "Jæ' ve' sgu' hav nogt for min jawttensavgivt" !!!
I øvrigt er det jo samme person, som via de højt besungne hjortelav, hvoraf han er medlem og en stor fortaler for, ikke overholder aftalte indgåede aftaler !!! Hvem han er ??? Det vil jeg ikke røbe her, men udover at være "jæger", er han også en stor forfatter og løgenhals - så må I sgu' selv gætte videre !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-08-14 20:06

Citat
Hvem han er ??? Det vil jeg ikke røbe her, men udover at være "jæger", er han også en stor forfatter og løgenhals - så må I sgu' selv gætte videre !!

Det er den unde rasme svært at gætte. Men lad mig prøve.

1. "Udover at være jæger".....hmmmm... Nej det kan ikke være Ballegaard, han er ikke jæger..! Når man skyder en muflon i Emmedsbo, er man overhovedet ikke jæger - og slet ikke når man opdrætter vagtler som trænings-vildt for hundene.

2. "Han er også stor forfatter" Hmmmmmm.....Nu kan det slet ikke være Ballegaard, persionasjasen er slet ikke stor forfatter. Var det 39,75 kr. han modtog i bibliotekspenge..???? Så der er squ ik' møget forfatter i ham

3."Og løgenhals" Jow, fanden fløjteme, det er squ Bent Ballegaard - bedre kendt som Bent Balladegård...
Åååååårh, det var godt du lige fik "og en løgenhals" med, ellers havde jeg aldrig gættet at det var Balladegård.

Mvh.
Tommy.

PS. Der er forresten bajutparade i Københavns gader i dag.
Det siges, at der render en kværulant rundt og kalder alle Heteroseksuelle for: hyllere, tomber og løgenhalse. Og truer med; I høre nærmer fra min savføre og Poltimeste

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-08-14 09:02

Årh kære Tommy - hvor var det godt du fik gættet persionasjasen

Noget andet er hans forhold til de hjortelav han er medlem af ! Det er ufatteligt at andre medlemmer kan blive ved med at affinde sig med hans "historier" - han siger ét og gør noget andet, når vi taler om afskydningspolitik - han er set skyde til hjorte i områder, hvor aftalerne om fredning var indgået !!?? Til hans fordel kan han så være glad for, at hans skydefærdigheder er aldeles ufuldstændige og elendige, skønt han er aut. DJ riffelinstruktør, at der ikke er blevet nedlagt noget !!!

Nu hvor vi taler om hjorte, er der en helt ny udvikling omkring afskydning. Nu skal man bortskyde langt flere hinder end tidligere og frede specielt de unge hjorte, så de kan vokse sig store og, forhåbentlig, stærke, med store flotte gevirer.
Det samme kunne man nok ønske inden for råvildtet - gå blot til vaflerne i den kommende sæson - der er sgu' så rigeligt råvildt de fleste steder - men, men - specielt i det jyske, bør man gemme lidt til ulvene !!!

ØV4

PS Satans også, at vi ikke kunne få solgt Helle til EU, men mon ikke de øvrige medlemmer har gennemskuet kamelen ??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-09-14 00:00

Ja, man skal passe på med ikke at fæst lid til disse lokale afdelingers "pressetjeneste". Tænk bare på jagtforeningerne i Horsens og omegn samt Bording. Her huserer to " jægere" som ikke just har brilleret med det danske sprog og vid.
Men nu forholder det sig således, at mangel på viden aldrig undskylder brud på love og cirkulærer - heller ikke fejl på grund af manglende læsefærdigheder og alt for store labber på tastaturet. Men med vejledningen omkring jagttiderne i hånden, vil mulige syndere sagtens kunne klare sig gennem en sigtelse for brud på jagtloven omkring jagttider.

Mvh.
Tonganeseren

Prøvede for første gang at montere en tagrende i styrtende regnvejr - på Fejø.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-14 10:57

Tak for svaret Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 02-09-14 17:31

Selv tak Kaptajn-Tommy