/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Finansøkonom - jeg prøver lige igen ;-)
Fra : she79
Vist : 2001 gange
60 point
Dato : 15-06-03 20:22

Hej.

Jeg prøver lige igen. Jeg har tidligere haft samme spørgsmål oppe, men prøver lige igen - i håb om, at nogle som ikke så spørgsmålet sidst, måske ser det nu.

Her er mit tidligere spørgsmål:

[Citat]
Hej.

Er der nogen, som har nogle erfaringer med uddannelsen til finansøkonom?

Jeg tænker bl.a. på, hvor dygtig skal man være til fx. tal og matematik osv.?

Hvordan er uddannelsen fx. til sammenligning mad at være bankelev? Og hvordan iforhold til HH?

Foregår meget af undervisningen på engelsk?

Og er det en stor fordel at være meget udadvendt eller har en person, som er en smule genert også en chance?

Hvordan er kønfordelingen generelt på uddannelsen?

Jeg har desuden hørt meget om, at det ikke altid er lige nemt at få arbejde bagefter - hvilke erfaringer har I mht. det?
[/code]

Og hvordan er det generelt med frafald?

Jeg har snakket med nogle studievejledere og læst på forskellig hjemmesider om uddannelsen, men mangler lidt at høre fra nogle studrende på uddannelsen for at danne mig et indtryk. Jeg har tidligere valgt forkert mht. uddannelse og ønsker denne gang at researche lidt mere inden jeg søger.

Måske der også er nogen, som kan nævne et par bøger, som typisk bruges på uddannelsen. Andre, som evt også har noget at tilføje er også meget velkomne - også selvom de ikke lige er studerende

She

Accepteret svar
Fra : brumsebasse

Modtaget 60 point
Dato : 16-07-03 14:31

Hej she79
Jeg er netop blevet færdig som finansøkonom. Du spørg hvor god man skal være til matematik og tal. Det er selvfølgelig en nødvendighed at man har en lille smule forståelse for tal. Men på det rent matematiske er det ikke så slemt. Hvis kan de mest basale ting rent matematisk er man godt på vej. Derudover er der jo også statistik. Dette kan for de fleste godt være lidt hårdt, men bestemt ikke uoverskueligt.
Hvis man sammenligner denne uddannelse med bankelev, er denne uddannelse lidt mere teoretisk og i forhold til HH har jeg ingen erfaring. Med henhold til om noget af undervisning forgår på engelsk kan jeg berolige dig med at der ingen engelsk er overhovedt, hverken undervisning eller bøger.
Selv om man måske er en smule genert har man bestemt en chance, da al undervisning forgår i klasser vil der aldrig være mere end 25 elever i klassen og man vil rimelig hurtigt komme til at kende alle.
Men henhold til arbejde er det svært at sige hvordan mulighederne ser ud. Nogen kommer i arbejde andre finde arbejde i andre brancher og nogen helt andre vælger at læse vider. Men overordnet set vil jeg mene at der er OK chance for at få arbejde efter uddannelsen, hvis man er lidt opsøgende.
Håber du fik svar på det hele ellers skal jeg se om jeg kan hjælpe dig med mere!
Mvh Brumsebasse

Godkendelse af svar
Fra : she79

Dato : 28-07-03 09:44

Tak for svaret brumsebasse.

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 12-11-03 11:44

HEJ she79

Jeg går på finansøkonom nu.. kan kun give brumsebasse ret.. men dog skal der lige siges at der kan godt være en enkelt bog på engelsk, men langt fra noget som er uoverskulig.... Det vigtiste er at man følger med i sin undervisning, og prøver at lave sine lektiere så skal alt nok gå.. MVH MULLENI

Kommentar
Fra : janjanpan

Dato : 04-01-04 19:24

Hej, hvor læser I til finansøkonom henne?? KBH, Odensen eller Århus?