/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Kendskab til Lenovo ?
Fra : 0463
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 23-08-14 17:26

Jeg overvejer mig at købe en bærbar pc,
og har kigget på Lenovo Z50-70 i avisen fra
Elgiganten.

Men jeg kender ikke mærket Lenovo, og sprøger hermed,
om der er nogen som har kendskab til dette mærke ?

MVH

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-08-14 17:41

Ganske fortrinligt mærke...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-14 17:44

Lenovo er tidligere IBM som solgte divisionen til Kina.

De er meget brugt, også som desktops.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-08-14 18:06
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-14 19:08

Jeg kender et par Lenovo brugere og jeg har selv en Lenovo Tablet og den virker fint.

Du har stillet spørgsmålet under kategorien Linux.
Hvis det er din mening at installere Linux så kan du spørge her:
www.ubuntudanmark.dk om den kan bruges til Linux eks. ubuntu.
Du skal tilmelde dig for at spørge forum...............men det er gratis.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-08-14 21:26

Lenovo er fin men bliv nu ved den software der er på den. hvis du vil til Linux hjælper vi dig. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-08-14 15:45

Vi har to Lionovo'er . En E520 og en G770. det er ikke helt rigtigt, at alle Lonovo'er er tidligere IBM'er. E520 er en ægte Lenovo hvorimod G770 er en IBM'er. E520 er en dejlig PC med mat skærm og rigtigt lækkert tastatur, hvorimod G770 har et slasket tastatur uden klikfunktion og med blank skærm. Jeg valgte alene G770 med i5 pga. foto og videoredigering. E520 har "kun en Intel Core i3'er.

Begge maskiner kører ganske problemfrit, og der har efter tre år ingen problemer været med maskinerne. Vi vil igen købe Lenovo næste gang - men den ægte Lenovo er at foretrække, den er mere lækker.

Jeg kender ikke den maskine du henviser til.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-08-14 07:41

Citat
hvorimod G770 har et slasket tastatur uden klikfunktion

Troede ikke at nogen lavede det mere, jeg havde et par lommeregnere (meget flade) uden klik, de røg hurtigt ud.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 01-09-14 11:22

Lenovo understøttes OUT of BOX med Linux - da det er generelt chipset/hardware der bruges !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-14 15:36

Den er nok ikke på tilbud mere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-14 16:25

Citat
Den er nok ikke på tilbud mere

Hmm, hos Elgiganten skifter de priser hver dag, den jeg sidder ved nu steg først 700 kr på hjemmesiden og yderligere 300 kr da jeg stod i butikken med pengene i hånden........altså dem de lige havde fået på lager, skiltet i butikken var ikke byttet ud.

Jeg fik den til 3699 efter at have sagt et par ord.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-14 16:27

Ja - så kan de lære det Luffe.