/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Sletning af gamle "adresser"
Fra : Dieter
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 23-08-14 03:04

Jeg bruger ikke længere "Tranevang Glas".
Der findes en del sider på internettet der henviser dertil (forskellige udgaver).
Dette resulterer i at nogle personer henvender sig til mig.

Hvordan får jeg slettet alle disse sider ?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 23-08-14 03:05

Jeg vil jo gerne undgå at man tror "Tranevang Glas" stadigvæk eksisterer !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-14 09:57

Måske kunne du lave en hjemmeside "tranevangglas.dk" og der fortælle at firmaet er ophørt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-08-14 12:05

Du skal have fat i de, som har de forskellige hjemmesider,
Ex
http://www.visitjammerbugten.dk/danmark/tranevang-glas-gdk597125

Her skal du henvende dig til Opdateret af:VisitJammerbugten visit@jammerbugt.dk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-14 12:49

Hvis det er din egen side, som du har lukket, så kan du ikke gøre noget ved det.
Siden er sikkert blevet linket til af andre sider, som ´heller´ ikke har slette siden og sådan kan man blive ved - har du selv lagt din side ind på andre = der fremmer besøget, kan du begynde der, men tvivler på resultatet, da de normalt ikke fjerner gamle links.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-14 14:34

Ikke helt forstået ??? ..men:
Hvis du stadig er indehaver af domænet ...og har den 'serverplads'/host der henvises til?

Så laver du blot en (X-)HTML hjemmeside på adressen der viderestiller til en anden/nuværende valid side eller gør opmærksom på, at siden og firmaet ikke længere er aktiv.

Alternativt:

Viderestilling via META og/el. Javascript: http://stackoverflow.com/questions/5411538/how-to-redirect-from-an-html-page

Et 'blindt' link, hvis det er dét der er tale om? ..kan du via en HTACCES fil benytte til f.eks. en 404 fejl:

http://meebox.net/da/support/artikel/62/Hvad+er+en+htaccess+fil+er+og+hvad+du+kan+goere+med+den/

Eks. fra min egen hjemmesides henvisning til 'døde' link: http://www.cssboxing.com/hjernedød_side.html
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 25-08-14 00:51

Tak for svaret molokyle.

Så laver du blot en (X-)HTML hjemmeside på adressen der viderestiller til en anden/nuværende valid side eller[I] gør opmærksom på, at siden og firmaet ikke længere er aktiv[/I].

OK. Det vil jeg prøve.
Men så er jo stadigvæk det dilemma tilbage at der findes "gamle sider, som er kreeret af andre end mig slev. Det er jo bare ikke noget at gøre ved det !