/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Gøre skrift større
Fra : ingelein
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 22-08-14 16:28

Hej
Jeg har printet disse sider ud. Desværre så småt at jeg ikke kan læse det printede. (HP Deskjet 940 C). Hvordan kan jeg gøre teksten læsbar? er der andre muligheder end at kopiere og sætte ind i Word?
Ingelein

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-08-14 18:05

Det er jo en brugbar mulighed...

Så er du sikker på at få det i den størrelse du ønsker.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-14 18:16

Åh undskyld - jeg glemte at sætte linket ind til den side jeg vil printe ud i læsbar stand.
http://www.lavminmac.dk/guide-hjaelp-til-opdatere-til-os-x-mavericks/.
Jeg kan faktisk ikke forstå at det bliver så småt, når det er fint stort på hjemmesiden. (Jeg ved godt at jeg selv kan gøre teksten på selve hjemmesiden større eller mindre ved at scrolle eller bruge ctrl.
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-14 18:16

Du åbner udskriv dialogen og vælger hvor mange % det skal forstørres, der skal du nok prøve dig frem

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-14 18:24

Her har du siden som billedefil, der burde du kunne se det hvis du udskriver den!
http://peecee.dk/upload/view/441603

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-14 18:30

Måske bedre med en pdf, så her er så'n en http://gupl.dk/713526/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-14 18:40

Hej Klaudi
Tak for det. Den første fil til Peecee manglede lidt i højre margen. Pdf'en er fin.
Gemmer du bare som pdf når du er på hjemmesiden - altså den man vil printe?
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-14 18:48

Ja, jeg vælger pdf printer i stedet for alm printer, bruger PDFCreator som er GRATIS

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-14 19:43

Ok Klaudi og tak.
Jeg bruger Cute pdf writer.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-14 13:30

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-14 14:02

Hej Klaudi
Jeg har ikke accepteret/svaret, fordi jeg ikke altid kan graduere skriften på printeren ved at vælge % forstørrelses/formindskelsesdialogen. Nogle programmer giver mulighed for det - andre ikke. Jeg har endnu ikke konstaterer hvilke. I hvert tilfælde har jeg ikke den nævnte % dialog i printerens direkte tilgang - heller ikke i avanceret.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 05-09-14 14:03

Tak for svaret Klaudi. Jeg accepterer i søvne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-09-14 14:18

velbekomme