/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Radio cd afspiller
Fra : susss
Vist : 274 gange
200 point
Dato : 22-08-14 11:51

Hvad skal man have for en radio cd afspiller til en Peugeot 207 2012 ...Hvis man ikke vil have den som følger med bilen som styre køre computeren ..skal man have en radio som har interface med indbygget eller hvad man kalder det for ? og det skal være en god en af slagsen ..kan nogen anbefale noget og hvad og hvordan har I sat den i bilen ?? gode råd søges

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 22-08-14 12:18

Hej -

Moderne bilradioer har som tommelregel altid indbygget de smarte fjernstyringsfunktioner, som kan styre radioen fra ratkontakterne.

For at tilpasse denne fjernstyring mellem forskellige bilmærker og forskellige radio modeller, findes der et meget stort udvalg af omsætterstik eller mellemledninger, som man sætter i mellem radioen og det stik der sidder i bilen til radioen.
Inden man køber den radio, man forelsker sig i, skal man derfor undersøge, om der findes en omsætter til lige præcis den radio i lige præcis din bilmodel.
her er det vigtigt, at du har den helt præcise bil oplysning udover mærke og model. Du skal også have årgang, motortype og måske stelnummer med.

Man skal dog lige være opmærksom på, at det ikke er altid, at de avancerede funktioner, som f.eks. meddelelser fra radioen til bilens systemdisplay, der kommer med.

Der findes rigtig mange gode radio mærker.
Brug din egen mavefornemmelse efter en lytter i butikken.
Og husk så lige, at det der med masser af bas og saft og kraft i højttalerne ikke i sig selv er en kvalitet, det kan alle klare.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 22-08-14 18:07

Jeg er meget enig med Beestone.
Der er dog en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Nogle steder er de udstillede modeller sat op med effektforstærker og enorme basser, så det virkelig lyder af noget.
Når man så efterfølgende har købt "vidunderet" og møjsommeligt fået den monteret, er lyden noget flad og ikke tilnærmelsesvis så imponerende.
Så tjek lige hvad der er tilsluttet i din egen interesse.
En anden mulighed er, at købe brugt f.eks. i DBA. Man kan sagtens finde gode produkter med et år eller to i bagagen til en fornuftig pris. Måske endda fra den nævnte bilmodel. Så er der en chance for, at sælger kan informere om hvad den kan og hvilke informationer man kan få fra display etc. etc.
De kendte mærker kan man i reglen også få reservedele til, hvis nu noget går galt undervejs.