/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Apoteket udbringer
Fra : jensviggo
Vist : 442 gange
50 point
Dato : 19-08-14 06:36

Jeg mener at have høre på tv engang, at hvis ikke du kan komme på apoteket kan apoteket komme til dig, mon den holder endnu?
Madam mim bor på landet og er afhængig af medicin. Hun bor 5 km fra den lokale brugs, hvor apoteket afleverer apotekervarer til områdets beboere, så kan de hente det der. Madam mim har ingen mulighed for at hente. Kan hun i sådanne tilfælde få apoteket til at aflevere på hendes adresse.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 19-08-14 07:12

Apoteket bringer ofte ud.
Alternativt sender apoteket medicin med posten.
http://www.apoteket.dk/Webshop/Ehandel/Ordrer/Leveringsformer.aspx

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 50 point
Dato : 19-08-14 10:52

Udbringning af medicin fra apoteket til patienten henhører under serviceloven. Dvs., det er en aftale mellem det pågældende apotek og den pågældende kommune.

Ubetinget kan man som borger ikke pålægge apoteket at udbringe medicinen, det kommer helt an på, hvad kommunen og apoteket har af aftaler..(serviceloven)

Meeeeeeeen, mon dog ikke, at den gangbesværede Ane fra mosen, som sidder helt alene og uden familie, får bragt sin medicin ud....? Omvendt er jeg ikke sikker på, at den raske og sunde, direktør Mange Penge får bragt sine Viagra ud.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 19-08-14 12:32

Mange apoteker har et bud som bringer vare ud, men det koster for det meste 100 kr.

vic200

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-08-14 15:30

Mon ikke også at lokal brugsen bringer varer ud, hvor jeg bor gør de, også Spar som har 2 afdelinger tæt hvor jeg bor bringer varer ud, du skal nok regne med at skulle betale (20.- hos mig) samt/eller du skal købe varer hos dem.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 05-09-14 17:04

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.