/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lotus organiser til Google Calender
Fra : lham
Vist : 326 gange
200 point
Dato : 19-08-14 06:28

Haves Lotus( Ibm ) organiser kalender som jeg gerne vil have synkroniseret /kopieret til Google kalender.

Hvordan gør jeg ?

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-08-14 10:12

Hej Iham
Interessant spørgsmål, venter spændt på svarene, men næppe mange har erfaringer med Lotus Organiser.
Kører du Lotus organiser på Windows 7, 64 bit?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-08-14 12:41

Jeg kører kalenderen på XP SP 3 -har gjort det i ca 10 år og da XP er "dødsdømt " siger de fleste og min org Lotus organizer CD ikke kan installeres på Win nyere end XP ( siger de fleste ) har jeg jo problemet med at overføre data til Google kalender

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 22-08-14 11:35

Måske dette du'r!?

Transfer calendars from Lotus organizer to Google Calendar

Hi,

I was searching for an 'automatic' method, when I had to move from Lotus organiser to Google Calendar.
Only found some advice, for manually edit of CSV-files, in an archived forum.
The description by Andrew Seward (http://groups.google.com/group/google-calendar-help-howto/browse_thread/thread/b9633a84a2f8c4e6/7f72893e96263b45?lnk=gst&q="lotus+organizer")
helped me in the right direction.
Transferred my calenders from Lotus organizer 5 to Google Calendar,
in the following steps.

-) Lotus Organizer in WinXP, Swedish localization.
-) Exported calendars 'To Do', Calendar and Planning into CSV-format.
-) Copy of the exported calendars to SLED 11 with Perl 5.10 and 5.8.
-) Wrote program with these specs:
+ Split of DateTime-fields to separate Date- and Time-fields.
+ Creation of a Subject-field from the Description-field.
+ Copy of the Description-field.
+ An empty AllDay-field.
-) Converted to a new CSV-format.
-) Removed repeated events in Planning (manually).
-) Loaded more than 2000 events into Google Calendar.
-) Restored repeated events in Google Calendar.
-) Edited some of the Subjects.
-) Manually adding about 300 repeated events.

Kilde https://productforums.google.com/forum/#!topic/calendar/1A-V_lNVI48

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-08-14 07:23

Klaudi

tak for inlægget -ser seriøst ud, men ligger langt over min formåen. Prøver ved lejlighed at få brormand der er EDB mand og tidligere har arbejdet lidt med problematikken til at se på det.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 02-10-14 06:46

Tak for svaret Klaudi.

Har desværre ikke fået det afprøvet , da der er indtrådt omstændigheder at der gør der ikke foreløbig bliver tid, men det skal prøves engang.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-10-14 15:13

velbekomme