/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Video Camera til at tage film af torden.
Fra : cobran
Vist : 370 gange
105 point
Dato : 18-08-14 23:17

Hej. Jeg har den nørdede hobby at filme torden byger . Og førhen brugte jeg kun min iphone 5C til det (den var bedre end ingenting) men nu vil jeg et neveu højere op da den er meget grynet i mørke og filmen ser mærkelig ud med den store mængde lys der kommer fra lynet...

Så kan man få et video kamera til omkring 2500 kr der for det første:

- kan tåle vand så man kan stille den uden for

- der er en del bedre kvalitet end iphone (mere en 8 mega pixel...)

- og som man kan købe et lille stativ til det.

jeg har intet forstand på dette område så sig hvis jeg er lost

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-08-14 23:24

Vandtæt til den pris skal du IKKE regne med, og heller ikke nogen særlig god opløsning.

Jeg tror du skal regne med 2-3 gange den pris du nævner.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-08-14 23:45

Det bliver ikke let at finde et godt videokamera med høj opløsning til den pris. Men du kan let finde et almindeligt kamera, der kan tage 10 billeder pr sekund, med høj opløsning. De fleste kan sættes på stativ, det er rimelig standard, men stativer i god kvalitet er dyre.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 19-08-14 00:21

Ok hvis den så ikke skal være vandtæt hvad vil en pris ligge på? Er det så +5000kr ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-08-14 00:42

Der er inspiration på youtube

http://youtu.be/cKbnMPZQLcA

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-08-14 01:18

Glimrende video katekismus linker til, som det ses bruger han et DSLR kamera, ikke video.

I elgiganten har de et videokamera der kan tage i 4K, det er omkring 8 megapixel, det koster 17699, men jeg er ikke sikker på at det er godt til lyn.

Jeg har prøvet lidt i den genre, og har opdaget at du skal have et utrolig godt stativ, hvis ikke det skal ryste når du holder på udløserknappen.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 19-08-14 10:29

Kik efter et undervandskamera. Jeg ved ikke selv nok om det til at gøre mig klog på det

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 19-08-14 12:11

Ok hvad med et go pro hero 3+ som en anbefaler... , er det godt eller helt i skovene??

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-08-14 14:46

til de fleste DSLR kameraer kan man få en fjernbetjening, jeg har til mit Canon EOS. Ellers brug selvudløseren, så ryster kameraet ikke

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-08-14 15:22

Selvudløseren i kameraer kan ofte ikke sættes til tider der er lange nok. En fjernbetjening kan være en god ide.

go pro hero 3+ er ok kamera, dog uden at være prangende. Full HD Video og 10 mega pixel med 10 fps, er brugbar. Problemet bliver nok optisk zoom, det er der så vidt jeg kan se ikke noget af, det tror jeg du kommer til at mangle. Det er vandtæt, hvilket selvfølgelig er en fordel, men ellers tror jeg at du kan finde bedre kameraer andre steder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-08-14 15:33

Sæt kameraet i en vandtæt kasse, du kan bruge et lille akvarie til 50.-.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 19-08-14 23:16

Når man skal filme lyn og specielt i mørke. Er det så ikke vigtigt at man skal have større optik så der kan komme mere lys ind i video kameraet.

Så vil f.eks denne http://www.cinema-shop.dk/ordro-hdvz58-p-1545.html -

give et bedre billede i mørke af lyn end hvis jeg filmede med mit iphone 5c ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-08-14 00:00

Citat
Så vil f.eks denne http://www.cinema-shop.dk/ordro-hdvz58-p-1545.html -

give et bedre billede i mørke af lyn end hvis jeg filmede med mit iphone 5c ?

Sikkert, men der er ikke optisk zoom på det, og det kan du købe billigere andre steder, samt du vil kunne få et betydeligt bedre brugt for samme penge på DBA / guloggratis

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-08-14 00:27

cobran, jeg er ret sikker på at din iPhone tager langt bedre billeder end det video kamera du har fundet på cinema shop. Det er 5 mega pixel, der er ingen optisk zoom og max video kvalitet er 1080, det eneste positive der er at sige om det er at det er billigt og vandtæt. Med andre ord, glem det.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-08-14 00:44

Fint nok det var bare et exempel men tak for at du udelukker det !

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-08-14 12:23

Ok tak for jeres tid til at hjælpe mig på vej. Mit sidste spørgsmål : kan i anbefale et godt videokamera eller to? Så kan jeg selv se om jeg kan finde den på dba og spare lidt