/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ørentvister
Fra : blunderbuss
Vist : 337 gange
200 point
Dato : 18-08-14 19:45

Jeg har nogle prægtige Majs planter, desvære er de blevet invaderet af Ørentvister, hvordan kommer jeg af med dem ?? de gemmer sig i de yderste blade , som er fyldt med eskrementer fra dem, insekt spray, myrer gift, eller hvad ? jeg skal jo kunne spise Majsen bagefter.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 18-08-14 20:14

Et godt gammelt husråd siger, at man skal lægge en ring af ganske almindeligt sukker ved roden af den plante, som bliver plaget af ørentvister. De vil så foretrække den rene vare og lade frugterne være i fred.

Flere råd
http://www.havenyt.dk/forum/fri_debat/114.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-08-14 11:46

Du kan ikke mere lkøbe gift som er effektivt mod den slags, så rådet om sukker lyder da, som det er værs at prøve.

Godkendelse af svar
Fra : blunderbuss

Dato : 29-08-14 01:28

Tak for svaret katekismus.
Jeg endte med at tage haveslangen, og sprøjte ned i bladene,til de kom op, til næste år vil jeg prøve med sukker, og potter med aviser.