/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke fjerne windows update filer
Fra : Monsen1234
Vist : 1162 gange
200 point
Dato : 14-08-14 12:20

I diskoprydning er der bla. a. et sted hvor der står 'Windows update-oprydning' man kan så sætte et flueben og slette filerne som er ældre versioner af opdateringer som bare ligger og optager plads.
Hos mig står der efterhånden 5,39 GB. Men selv om der er sat flueben kan jeg bare ikke slette disse filer, jeg har prøvet utalige gange men de bliver ved at være der, surt at bruge så meget plads på en ssd disk på noget som ikke er nødvendig, hvordan kan jeg fjerne disse gamle filer.

mvh.Mons

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-08-14 13:00

Prøv med CCleaner! http://www.piriform.com/ccleaner

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-08-14 13:02

Den har jeg kørt også flere gange, men de er der stadig.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-08-14 13:24

Du skal måske køre de der renseprogrammer som administrator eller sikre dig at din bruger har administrator rettigheder.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-14 13:34

Kan du ikke bare slette dem via Stifinder?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-08-14 13:50

'Kan du ikke bare slette dem via Stifinder?' har selv tænkt det samme men ved ikke hvor de er på com. og hvad det er for nogle der er gamle nok til at blive slettet.

Jeg har også jv16 Power Tools der eller er god men den fjerner heller ikke noget.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-08-14 13:52

Du kan bruge Revo Uninstaller

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Det er perfekt til afinstallations opgaver..

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-08-14 14:14

Jeg har som skrevet http://www.macecraft.com/jv16-powertools-2014/ som er et fantastisk program der virkelig kan rense op, men ikke windows update filer, tror ikke Revo Uninstaller da den laver noget af det samme.

Er der nogen der ved hvor filerne ligger på com. ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-08-14 14:31

Det er altså kun MS uninstall-filer Ccleaner kan fjerne, og rigtig nok kan de fylde ganske meget og skal kun bruges hvis man vil afinstallere en opdatering, ikke alle kan afinstalleres.

Når hverken Ccleaner eller JV Powertools (ganske godt program) kan fjerne dem er det nok slet ikke tilrådeligt at gøre det, hvis du absolut vil pille så opret et systemgendannelsespunkt først.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-08-14 14:35

Jeg plejer at fjerne filerne med dette:
http://www.wisecleaner.com/wisediskcleanerfree.html
Ellers vil jeg mene at filerne ligger i en temp mappe i C: eller i USER downloadede filer/ eller i Aplications data

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-08-14 14:38

De kan også ligge på et andet drev, hvis du ikke har for meget plads.
Samt bruger du MS program til oprydning, kan du få programmet til at vise dig filerne.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 14-08-14 16:26

Til Monsen1234
Prøv at læse her, har ikke læse det hele: http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/87799/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-14 16:48

Og du har vel været her:
Kontrolpanel > Fjern et program > installerede opdateringer > højreklik på den opdatering du vil fjerne vælg fjern.

For det er vel ikke en opgradering fra et ældre windows du vil fjerne.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-08-14 16:57
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 14-08-14 17:00
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-08-14 17:04
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 14-08-14 17:21

Diskoprydningen på min Win 7 fjerner de gamle updates når der er flueben i boksen!!
Så underligt at din ikke også gør det!!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-08-14 17:26

Citat
Og du har vel været her:
Kontrolpanel > Fjern et program > installerede opdateringer > højreklik på den opdatering du vil fjerne vælg fjern.

HOVSA dette går sku ikke, så fjerner du jo selve installationen af opdateringen, og ikke opdateringsfilen, puha det kan blive noget griss!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-08-14 20:34

Som skrevet længer oppe i tråden, prøv Wise Disk Cleaner, hent portabel udgave her,
http://www.snapfiles.com/php/sfdwnld.php?id=111128&a=7133842&loc=2
pak ud og kør, klik på Settings og vælg dansk under Default Language, klik OK

Klik så på fanen Slankning, her sætter du markering i Windows nedhentede installationsfiler,
klik på Start slankning, så burde de forsvinde, start evt program som administrator ved at højreklikke på WiseDiskCleaner.exe og klik på Kør som administrator i mappen hvor du pakkede det ud!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-08-14 20:48

Citat
Som skrevet længer oppe i tråden, prøv Wise Disk Cleaner, hent portabel udgave her,
http://www.snapfiles.com/php/sfdwnld.php?id=111128&a=7133842&loc=2
pak ud og kør, klik på Settings og vælg dansk under Default Language, klik OK

Så kom dén vist på DK også, men den portable udgave ligger vist også på siden, man skal bare rode lidt rundt på siden, før man finder den.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-14 20:49
Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 15-08-14 16:40

Har prøvet http://www.wisecleaner.com/download.html den kan heller ikke fjerne filerne, den fjerner 1,2 gb nedhentede installationsfiler, men rører ikke Windows update-oprydning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-08-14 08:32

Prøv at slå systemgendannelse fra - mener de 2 ting har noget med hinanden at gøre.
https://www.dropbox.com/s/8moyrzietfpf7uq/snap00067.jpg

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 18-08-14 14:23

Tak for svaret mig-selv.
Jeg kan ikke få noget af det til at virke men tak for hjælpen alle sammen