/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Købe tagfolie
Fra : Smilter
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 13-08-14 10:50

Jeg skal have skiftet den gamle og utætte tagpap på carporten og havde tænkt mig at erstatte den med tagfolie som Sarnafil eller lignende.

Jeg har været hos min normale tømmerhandel og har ledt på nettet, men ingen ser ud til at ville sælge mig det. Kan det virkelig passe, at man skal have "kørekort" til den slags for at kunne få lov til at købe det?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-14 11:39

Tilsyneladende

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-08-14 12:58
Kommentar
Fra : Smilter

Dato : 13-08-14 18:28

Hej katekismus.

Tak. Men alle de links har jeg også fundet, og hvis du ser nærmere på dem, vil du se, at der ikke er nogen som helst form for varebeskrivelse. Jeg har faktisk kontaktet et af firmaerne pr. telefon og håber at finde ud af noget mere i morgen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-14 20:03

Hej Smilter...

De vil sikkert ikke have nogle lusede amatører til at fumle med deres produkter -
det er vel reelt nok -

Hvis de har et ekspertprodukt, vil de jo have eksperter til at arbejde med produktet.

Kommentar
Fra : Smilter

Dato : 13-08-14 20:52

Hej marken84.

Det er sikkert det argument, de vil bruge, men jeg køber det ikke på nogen måde. Ikke en gang med rabat

Hvis der skulle være nogen fornuft i det, hvad så med materialerne til de 250 kvm tag, jeg selv lagde for nogle år siden? Eller hvad med brugen af de øvrige materialer for ca. 600.000, jeg derudover selv hamrede, limede og skruede på plads ved den samme om- og tilbygning?

Eller hvad med reservedelene til alle de biler, jeg selv gennem mange år har vedligeholdt? Kunne du forestille dig, at Bosch, Brembo, SKF, Renault, Audi og alle de andre fabrikanter førte samme politik?

Nix, jeg tror, der ligger andre og knapt så ædle hensigter bag

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-14 22:41

Citat
Det er sikkert det argument, de vil bruge, men jeg køber det ikke på nogen måde. Ikke en gang med rabat

Det kan du jo så af gode/dårlige grunde heller ikke...

Kommentar
Fra : Smilter

Dato : 14-08-14 00:26

Citat
Det kan du jo så af gode/dårlige grunde heller ikke...

Du har måske ret, men jeg giver ikke op endnu. Mange års erfaring har lært mig sandheden af den engelske talemåde: "Where there's a will, there's a way".

På mange måder er tagfolier som Sarnafil eller lignende lmeget lettere at arbejde med end tagpap (jeg har prøvet begge). Forestil dig det ramaskrig, der ville opstå, hvis f.eks. Icopal eller Phønix stoppede salget af deres produkter til diverse byggemarkeder, hvor enhver hjemmefusker kan gå ind og købe det.

Og så skal man også lige huske på, at Sika Danmark ikke er den eneste leverandør af produkter af den type

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-08-14 00:34

Citat
Og så skal man også lige huske på, at Sika Danmark ikke er den eneste leverandør af produkter af den type

Nej klart nok kan du sikkert få noget lignende - jeg forstod blot at det helt bestem skulle være Sarnafil...

Kommentar
Fra : Smilter

Dato : 14-08-14 00:50

Hej marken84.

Her er et citat fra mit oprindelige spørgsmål:

Citat
"...erstatte den med tagfolie som Sarnafil [u]eller lignende[/u].

Jeg skal nok følge op med den videre udvikling, for jeg kan ikke være den eneste, som er stødt på det her problem.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-08-14 11:29

Prøv at stille spørgsmålet på

http://www.byggeri.dk/guide/tag?offset=1800

Kommentar
Fra : Smilter

Dato : 15-08-14 23:04

Tak for inputs til alle. Det er lykkedes mig at finde noget lokalt, ikke Sarnafil men "lignende".

Annuller spørgsmålet
Fra : Smilter

Dato : 15-08-14 23:53

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål