/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Arne på Faeoerne
Fra : svendgiversen
Vist : 863 gange
100 point
Dato : 12-08-14 20:01

Noget er gået helt galt, min kone skulle på krydstogt til Fæøerne og Island,
sammen med sin veninde, der nu er blevet syg og må aflyse.

Under pres er jeg så blevet overtalt til at indtage venindens plads,
slet ikke mig, der foretrækker en vin rejse til Basel/Alsass.

Men når jeg nu skal op i den storm omblæste Nordsø, husker jeg min gamle færøske kammerat fra Hagemanns kollegium: Arne Poulsen og vil gerne hilse på ham.

Der er sikkert mange der hedder Arne Poulsen på Fæøerne, han er omkring de 70,
men hans kone hedder Sedea, og de har to, tre børn.

Hvordan finder jeg Arne og Sedea, som jeg ikke har set i næsten 40 år?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-14 20:50
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-08-14 01:18
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-14 09:51

Tak katekismus, det må være dem.

Og tæt på Thorshavn hvor vi lægger til.

Er der noget forvalg på Fæøerne eller har de også 0045?

Er det også muligt at finde deres Email adresse??

Da vi først skal afsted den 28 venter jeg lidt med at ringe...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-08-14 10:11

Sæt en annonce i den færøske avis, hvor du søger efter Arne.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 13-08-14 10:24

Det er 028 til Fæøerne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-08-14 11:06

Så er der atter et nyt afsnit i føljetonen "svendgiversen, samleversken og dagligdagen i det lille hjem"

De oplysninger, som katekismus er kommet med, kunne du, svendgiveren, selv have fundet.
Som sædvanlig vil du igen gøre opmærksom på dig selv. Hvor du skal hen og hvad du har råd til.

Hvis du nu ikke havde forbudt din samleverske at have en profil på Facebook, så kunne hun/I have skrevet en besked der.

Citat
Hvordan finder jeg Arne og Sedea, som jeg ikke har set i næsten 40 år?

De er heldige

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-14 11:46

Det er da lige på kornet ans

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-08-14 13:57

Jeg synes at ans skulle bede om sko i et nummer større, næste gang der skal skiftes fodtøj.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-08-14 18:46
Kommentar
Fra : prio

Dato : 13-08-14 22:39

Citat
Jeg synes at ans skulle bede om sko i et nummer større, næste gang der skal skiftes fodtøj.

Ja, det vil jeg give dig fuldstændig ret i, fun2.

Men ans har desværre set sig gal på Svend Giversen.

Citat
De oplysninger, som katekismus er kommet med, kunne du, svendgiveren, selv have fundet.

Nej, ans, det er nu ikke let for alle, at finde en hr. Poulsen på Færøerne.
Jeg var faktisk imponeret over, at katekismus så hurtigt fandt ham.

Man skal vel gerne turde spørge om noget her på Kandu, uden at frygte at blive angrebet?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 13-08-14 22:51

Citat
Man skal vel gerne turde spørge om noget her på Kandu, uden at frygte at blive angrebet?

Stop nu lig op og tag en tudekiks - Svend Giversen er en meget erfaren kandu bruger, han behøver vist ikke nogen barnepige - endsige hjælp til at finde noget som helt på nettet...

Kommentar
Fra : prio

Dato : 13-08-14 23:18

Citat
Stop nu lig op og tag en tudekiks - Svend Giversen er en meget erfaren kandu bruger, han behøver vist ikke nogen barnepige - endsige hjælp til at finde noget som helt på nettet...

Nej, vel vil jeg ikke stoppe, men tuder gør jeg nu ikke

Jeg kan ikke tage, når voksen-mobningen går i gang her på Kandu, og jeg håber, at flere tager afstand fra den!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-08-14 23:26

Citat
Jeg kan ikke tage, når voksen-mobningen går i gang her på Kandu, og jeg håber, at flere tager afstand fra den!

tjuhej der er gået skolestart i den på KANDU kan jeg se -
HÆ voksen-mobning kandu lige komme til

Hvad siger mon egentlig Svend fra gæstgivergården

Kommentar
Fra : poten

Dato : 14-08-14 00:39

VOKSENMOBNING

Det ved du da vist ikke noget om prio - det er jo bare en snak om hvem der ved hvad og hvorfor...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-14 11:30

Kandu, vejen til en hurtig løsning...

Jeg kunne nok selv have fundet Arne, men jeg er ikke fortrolig med Fæøerne,
og jeg har lige fået ny computer, men har ikke fået alle mine søge programmer overført,
så da jeg har så mange kandu spørge points, og endnu flere værdiløse super points,
var det oplagt for mig at spørge kyndige kandu brugere.

Og det gik jo også rigtig godt, katekismus fandt hurtigt Arne og Sedea til mig,
et fint og vellykket kandu spørgsmål...

Og så kommer ans igen med sit sure opstød,
måske har jeg spurgt for meget efter nogens mening,
da jeg blev alene og pensioneret for 6 år siden havde jeg god tid,
og brugte flittigt kandu, senere var jeg glad for min nye kone og hendes fine udsigt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-14 11:47

Fortsat.
Jeg ved ikke hvorfor ans er så sur på mig, engang spurgte jeg om hun var fra Ans,
en by hvor jeg havde købt kyllinger til mine gamle forældre, men selv om hun er københavner
kan det vel ikke være årsagen?

Og det med facebook har hun helt misforstået, min kones søn fik hende oprettet på facebook
fordi han ville sende informationer om sin søn, hendes barnebarn.
Herefter gik jeg for ofte ind på hendes facebook, hvor mange fra hendes familie tilsluttede sig.
Mange af hendes pap børnebørn kom her med hundredvis af informationer og fotos:
"Synes godt om", noget jeg var så dum at kommentere og kritisere, og så fik hun sig slettet.

Jeg har meddelt ans at hvis hun ikke har noget positivt at bidrage til mine spørgsmål,
kan hun venligst lade være at svare; noget der er under lavmålet: >De er heldige
Engang besøgte Arne og Sedea mig på Danfoss, de skulle besøge Arnes bror og havde
kun lidt tid og vi mødtes i porten, men de kørte on omvej på over 100 km for at hilse på mig.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 14-08-14 12:01

Desværre udviklede et uskyldigt spørgsmål sig til en mobbetråd, som så ofte her på Kandu.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-08-14 12:20

Trøst jer, - De store klassetrin på vores skole bruger siden i undervisningsøjemed!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-14 13:52

Tak igen katekismus, du har naturligvis fortjent points i dette spørgsmål,
men på grund af påstået voksen mobning lader jeg det stå åben lidt i nu.

Tak til de der prøver at forsvare mig, også i private indlæg.

I min alder lader jeg mig ikke påvirke af mobning, jeg skal jo ikke ned i skolegården og ydmyges.

Jeg har fortalt min kone om min påståede pralende adfærd, hun siger jeg er en de mest beskedne mænd hun har mødt, og hun synes jeg skal blackliste, men det vil jeg aldrig gøre.
Jeg tror på argumenter frem for at afslutte en debat efter forsøg på mobning.

Jeg har 7340 spørge point og får nok et tilsvarende beløb ved at åbne kandu de næste 10 år,
så jeg kan spørge ca hver uge, og det vil jeg gøre, når jeg finder det relevant,
nogle kan lide at søge og svare på nettet, det gør jeg selv, andre kan bare udelade at svare.

Altså ingen mulighed for at mobbe mig her på kandu.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-08-14 13:56

Citat
Altså ingen mulighed for at mobbe mig her på kandu.

Tillad mig lige at spørge om du FØLER dig mobbet?

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 14-08-14 14:26

Citat
Altså ingen mulighed for at mobbe mig her på kandu.
Indsæt dit citat her

Dejligt, men ikke alle har så bred ryg som du, Svend Giversen.

Det er i øvrigt hyggeligt at følge med i dit liv her på Kandu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-08-14 14:55

Nej jeg føler mig ikke moppet, men det irriterer ikke at kunne stille et spørgsmål om noget helt andet, langt væk fra min nye kones hus på Fjordvej, hvor jeg nu bor, uden:

>Så er der atter et nyt afsnit i føljetonen...

På det sidste også med usande påstande og nedgøring af mit forhold til mine venner.

Og ja, jeg har måske ikke så bred en ryg som jeg lader, jeg havde en svær tid,
alene med min lille hund Debbie, men heldigvis fandt jeg Erna, og hun er meget glad for Debbie.

Altså ny lykke på Fjordvej, eget bidrag til føljetonen,
og hvis det generer nogen, få et eget, nyt og bedre liv,
og lav være med at prøve at spolere andres lykke...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-08-14 10:25

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-14 18:06

Endnu en gang tak katekismus,

ud fra dine svar har jeg nu fået telefonisk kontakt med Arne og Sedea,
det var de rigtige du fandt og de viser os nu rundt på Fæøerne...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-08-14 12:37

Dejligt at høre
Jeg ønsker jer en rigtig god tur.