/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Vindue i gavl, afstand til skel
Fra : alapmi1
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 12-08-14 12:10

Hej med jer,

Vores nabo har udskiftet nogle glasbyggesten med et vindue i deres gavl på deres hus i stueplan. Vinduet ligger lige ud til vores terrasse, så ud over indkig, kan vi også høre alt hvad der foregår inde i huset hos naboen. Der er kun en smal indkørsel ml vinduet og skel.
Tror bestemt ikke de selv har søgt kommunen om det. Er der nogle regler ifm en sådan udskiftning, skal man søge kommunen, er der minimumsafstand til skel osv?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-08-14 12:25

Jeg ville da omgående ringe til kommunen/teknisk forvaltning og få det afklaret...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-08-14 12:29

Du kan jo også pløje dig igennem lovteksterne:

http://www.vejle.dk/Borger/Bolig-og-byggeri/Byggeri/Regler-Byggeretten.aspx

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-14 13:46

Net normale krav er 2,5 m til skel.

Men lokale byggevedtægter og servitutter på de enkelte ejendomme kan ændre på det.

Godkendelse af svar
Fra : alapmi1

Dato : 12-08-14 13:48

Tak for svaret transor.