/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Ukontrollabel mus i nogle programmer
Fra : ingelein
Vist : 347 gange
50 point
Dato : 09-08-14 23:45

Hej
Jeg kører Win XP på Bootcamp på min IMac. Desværre er min mus ukontrollabel i nogle programmer. Måske er det sket efter at jeg har lavet en update på min Nokia Lumia. Jeg har googlet mig til at det kunne være tilfældet på grund af GPS funktioner. Men jeg ved ikke lige hvorfor det skulle indvirke på PC'en. (Det lyder måske tosset, men jeg har kun overført billeder med GPS angivelser fra telefonen til PC'en.
Jeg har kigget i enhedshåndteringen under Win XP - men har ikke fundet noget udover den wireless Mac mus og tastatur, som altid har været der.
Problemet opstår når jeg vil hente billeder fra mit billedprogram (ACDSee pro 6). Jeg kan simpelthen ikke få musen til at blive hvor jeg peger - når det endelig lykkes at pege på det jeg vil have.
Er der andre, som er ude for det?
Jeg kunne slå GPS fra på min telefon - og slette de billeder, der er overført.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-08-14 00:09

Kan det være noget med opløsningen at gøre?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-08-14 00:20

Hej mig selv
Det kan det ikke være, alt er jo som tidligere, bortset fra at mine billeder fra Nokia Lumia nu er udstyret med GPS data. Jeg har googlet og fundet ud af at det kan være det.
http://www.hypack.com/new/portals/1/pdf/sb/02_08/Uncontrollable%20Mouse.pdf
Så nu prøver jeg den vej.Tænker du billedernes opløsning eller skærmopløsningen?
Ingelein
'

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-08-14 08:55

Mener du at du har lagt metadata ind i selve billedet, så kan det være fordi dit program bliver forvirret over den slags, har du prøvet at åbne billederne med Paint eller andre programmer.
Eller gemme i et andet format
Og jeg tænkte på skærmopløsning.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-08-14 11:21

Hej mig-selv
Der er altid metadata i mine billeder - og ACDSee er et profi program, som jeg har kørt med siden version 4 - og updated til nyere versioner hver gang.
Nu sletter jeg alle mine billeder downloadet fra kameraet når jeg har kopieret dem til et andet medie. Det er kun ganske få billeder jeg gerne vil beholde.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-08-14 15:18

Kender godt ACD og der plejer ikke være meget vrøvl med det program, bortset fra at det gerne vil skifte ikoner ud på billederne og stå som ´første' program - hvilket også er nemt at ændre på.
Hvis du ikke plejer at have problemer, så ved jeg ikke lige hvordan og hvorledes man kan rette den fejl.
Har dog en Nuvi gps der opfører sig på samme måde, men det har vist ikke meget med dette at gøre.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-08-14 10:27

flere input til denne tråd:
Jeg har kontrolleret at Magic Mouse er tilsluttet og parret - og der er heller ingen problemer med at køre i Mac OS.
Nu har jeg prøvet at sætte en trådløs mus (Logitech) og den opfører sig lige så tosset. Det er altså ingen teknisk fejl ved Magic Mouse.
Desuden har jeg fundet ud af at problemet, som jo opstår når jeg fra lodret markørvisning går til vandret markørvisning kan stoppe markøren i at flytte rundt ved at klikke venstre musetast, når den lodrette visning er ud for det punkt jeg vil have. Et klik og jeg kan uden problemer flytte til vandret markørposition.
Mon det er en fejlindstillling ved musene?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-08-14 11:32

Kan ikke sige om det skulle være musen der laver problemet, men det at det er umuligt at ramme ´plet´ kunne måske have noget med Java/ flash eller Netframework/ Silverlight at gøre.
I gamle dage kunne det være muse hjulet, den runde kugle i bunden af musen der blev brugt til at navigere med - men hvem bruger dem nu omdage.
Har du prøvet en anden muse måtte.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-08-14 14:11

Hej mig-selv
Jeg bruger Mac's Magic Mouse -Bluetooth/Wireless. Musemåtten er forsøgt skiftet ud, det optiske øje renset. Tilsluttet Logitech wireless mus opfører sig på samme måde.
Jeg har på et tidspunkt for flere dage siden sagt JA til større skrift. Husker bare ikke hvor jeg gjorde det, ellers ville jeg gå tilbage. Jeg prøver om det var i Google Chrome. Jeg har også opdateret Java for nogle dage siden, men i dag spørges jeg igen om jeg vil opdatere. Jeg har på fornemmelsen at det har noget med Windows programmer at gøre.
Ingelein

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 03-10-14 10:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål