/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
ACER MONITOR Auto config
Fra : pirt03
Vist : 256 gange
50 point
Dato : 07-08-14 17:18

Jeg har en Acer AL 1914 computermonitor.
Ved opstart vises et lille vindue midt på skærmen med teksten Auto Config - Please Wait.
Problemet er at vinduet IKKE forsvinder igen. Med lidt held forsivnder det dog efter laaaaang tid. Sommetider timer!!!
Jeg har hentet nogle drivere på Acers hjemmeside - Jeg kan bare ikke se hvad jeg skal gøre med de to filer jeg får når jeg downloader driverne. jeg HAR pakket ud, men der dukker ikke nogen exe-filer op og så kan jeg jo ikke "køre" filerne. Jeg har også prøvet at tvinge Windows til at lede efter de bedste drivere, men den skriver bare at jeg allede har den bedste driver.
Er det monitoren der er kaput eller er det måske grafikkortet der er røget??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-14 19:48

Citat
Anbefaling: Hvis du er uerfaren med at opdatere Acer enhedsdrivere manuelt, så anbefaler vi stærkt at man downloader Acer AL Series AL1914 Driverværktøj. Dette værktøj vil downloade og opdatere de korrekte Acer AL Series AL1914 driverversioner automatisk, og beskytte dig mod at installere de forkerte AL Series AL1914 drivere

http://www.solvusoft.com/da/download/driverdoc/Acer_AL_Series_AL1914_Driver_opdatering_06-2014.exe

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 07-08-14 20:34

mig-selv:
Hmmmm. Har søgt på Google og fundet mange af disse driver-sider - der lover guld og grønne skove. Når man så installerer deres værktøjer skal man lige betale en sum eller værre endnu, man installerer noget snavs på computeren. Så jeg tør ikke installere fra dit link med mindre du har et par yderligere kommentarer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-14 20:44
Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 14-08-14 20:14

Det virkede simpelthen ikke uanset hvad jeg gjorde.

Ang. driverinstallation: Hvis man henter driverne på Acers hjemmeside er der nederst på siden en henvisning til en udførlig vejledning i hvordan driverne installeres (engelsk). Den fulgte jeg og fik faktisk Acer-driveren installeret. (Det fik bare ikke Auto-config-vinduet til at forsvinde)

Jeg prøvede med en anden monitor og der var intet problem. Det ser altså ud til at acer monitoren og min PC ikke kan sammen.