/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
sram s7 gear
Fra : vivib
Vist : 181 gange
500 point
Dato : 07-08-14 09:09

Jeg køre med sram s7 gearskift og kan kun køre i 1+2+3 gear,
det undre mig hvis jeg skal skifte både grebet og clickbox. når nogen af gearerne virker
Det mener en cykelsmed
Er her nogen der har haft dette problem og at man selv kan lave det uden det skal koste en formue.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 07-08-14 11:08

Prøv at justere kabel og se indikatoren skifter. Smør evt. med silicone i indikatoren.

Kommentar
Fra : vivib

Dato : 07-08-14 11:16

Indikatoren
Er det klickboxen du mener?

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 07-08-14 19:11

Den på akslen i baghjulet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-08-14 15:49

Man smører ikke den slags med silicone. Brug en tynd cykelolie, og afslut evt med en lille prop ag litiumfedt yders for art beskytte bedre mog fugt og snavs.
Ellers handler det om at justere det rigtigt. Se i brugsanvisningen eller se på nettet.