/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
microsoft eller android tablet?
Fra : Oldboston
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 06-08-14 20:51

Jeg tænker på at anskaffe en tablet eller tavle-pc, men kan bedst lide at arbejde med microsofts produkter, som jeg har brugt hver dag i 20 år, især er det svært for mig at undvære word og excel. Android har jeg brugt på smartphone i knap to år, men jeg er ikke så begejstret for systemet, og må erkende at der en den del af funktionerne, som jeg ikke kan finde ud af, trods ihærdige forsøg og masser af tidsforbrug. Så jeg er nok mest interesseret i at finde en nem tablet, som bruger microsoft-systemer, og også gerne må kunne fotografere. Er der nogen på kandu, der har nogle praktiske erfaringer, som i vil dele med mig? På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-14 21:10

Du kan købe en 13" som er en blanding af en Tablet og en pc med windows 8
http://shop.lenovo.com/dk/da/laptops/lenovo/yoga/yoga-13/
......................men den er lidt dyr.

Til Android kan du hente Libre office som er meget lig windows office og som også snakker sammen med windows filer.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-14 21:21

Microsofts tynde tablet gør din bærbare overflødig

Alt om DATA siger:
»Hvad enten du bruger den som tablet eller bærbar pc, kommer du næppe til at savne noget i Surface Pro 3. Med flot skærm, stærk ydelse og gennemtænkt tilbehør giver den en fleksibilitet, du finder i få andre enheder.«

http://www.altomdata.dk/microsofts-tynde-tablet-goer-din-baerbare-overfloedig

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 06-08-14 22:17

Måske skulle du starte med at fortælle hvad du regner med at bruge din tablet til. Hvis du hovedsageligt regner med at bruge den til tekstbehandling og regneark, og bedst kan lide Word og Excel, så er det måske en ide at vælge en tablet med Windows.

Men hvem bruger en tablet til det, hvis man har en anden computer?

Udvalget af Windows tablets er lidt begrænset og de er lidt dyre. Jeg ville til enhver tid vælge en Android.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 06-08-14 23:04

I stedet for Microsofts Office (Word, Excel mv.) burde du kigge på Google Docs.
Har stortset de samme funktioner, men den koster gratis og er Cloud baseret (du behøver ikke backup på USB, CD eller hva' man nu bruger) og ligger altid parat på nettet til dig, uanset hvor du er henne.
Og den virker på alle platforme, så du binder dig ikke selvom du senere får lyst til at skifte din Windows ud med Android, Mac, Linux eller andet.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 07-08-14 16:15

Foreløbig tak for svarene, der går nogle dage, før jeg får arbejdet lidt videre med det. fun2 spørger, hvad jeg har tænkt mig at bruge tabletten til. Svaret er, at har en del tekstbehandling og regneopgaver, foruden almindelig internetsøgning, læsning af diverse hjemmesider, fora, aviser magasiner m. v. Da jeg ofte er omkring forskellige steder i ind- og udland, er det lidt besværligt at medbringe den bærbare pc, og smartphonen er uanvendelig til de fleste af mine opgaver. Derfor tænker jeg på en tablet, men det er da rigtigt, at når jeg er hjemme, vil jeg hellere bruge en rigtig computer med et ordentligt tastatur og en større skærm.
Jeg kigger lidt på links m. v. og vender tilbage, men ikke lige straks.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-14 20:29

En almindelig 13" pc har lidt større skærm end en tablet, og fylder/vejer ikke ret meget. men der er almindeligt tastatur.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-08-14 02:05

Lige et lille pip herfra også, ikke fordi jeg vil anbefale en lille tavlecomputer til dine opgaver, det har jeg for lidt forstand på, jeg ville overveje en lille bærbar i stedet eller en "krydsning" mellem en bærbar og en tavlecomputer altså en med et rigtigt tastatur.
Mit lille pip går mest på at oplyse at med en Microsoft konto har man altså også mulighed for Word og Excel, også uden at have Microsoft Office på computeren, diverse testpersoner roser Microsoft for deres cloud løsning som efter deres tests virker bedre end Google docs
Jeg brugte Microsofts løsning en del her i foråret da vi skulle arrangere en fest, de andre i planlægnings gruppen kunne sammen med jeg have det samme delte dokument åbent og alle kunne redigere så vi fik en løsning som alle var tilfredse med uden at skulle sende dokumentet frem og tilbage

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 15-08-14 10:40

Tak for svaret Klaudi. Surface Pro 3 ser efter bedømmlserne virkelig lovende ud.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-08-14 13:26

velbekomme