/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sod i motor
Fra : thoustrup
Vist : 1240 gange
100 point
Dato : 06-08-14 14:55

Jeg har en Fiat Ducato, em aut gear og en 3.0 diesel motor.
Jeg har en motorfejl der vises i instrumentbordet, og jeg ved hvad det er.
Det er sod fra udstødningen der jo bliver genbrugt i indsugningen, (på en måde).
Jeg har fået renset manifolden, og min mekaniker siger at jeg kører for sløvt, og derfor forbrænder soden ikke.
Skal jeg virkelig til at kører som en ung på 18 år med fuld gas og høje omdrejninger for at få fikset det problem?
En tur på motorvejen i 3. gear og op på 110 km/t det lyder ikke rigtigt, men det er had min mekaniker siger.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-08-14 15:03

Så er det jo da bare det du gør Besse

Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-08-14 15:06

Så er det spørgsmål også klar til at annullere...

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   97
- Annullerede   52
- Slettede   0
Ialt   150

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-14 15:21

Der er ingen tvivl om at man en gang imellem bør bruge additiver:
http://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/additiver/lindemann-servicerens-progarage-diesel/n-495911434/pn-495911221/

Det findes også til bensinbiler, jeg har set motorer indvendig både før og efter behandling, og er slet ikke i tvivl. Det er FDM heller ikke.
Ligeledes bør man også bruge midler i motorolien, lige før olieskift.:
http://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/additiver/lindemann-oil-system-cleaner/n-495911434/pn-495911206/
VH Palle

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-14 15:50

Jeg ville passe på med at bruge
http://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/additiver/lindemann-oil-system-cleaner/n-495911434/pn-495911206/
da det kan fjerne mere end godt er, og gøre din utæt som en si, især hvis bilen ikke er helt ny mere.
Hvis du prøver at søge på tuben vil du med sikkerhed holde dig fra det og så meget andet man kan blande i olien + køler.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 06-08-14 16:18

Jeg købte dette:
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-495911434&pn=-495911209
Min bil er fra 2010 og har rundet de 77000 km.
Bilen skal kun holde 2 år mere, da det er en handicap bus, og den skal skiftes når den fylder 6 år,.
Jeg vil nu i resten af dens levetid putte noget i tanken med mellemrum.

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 06-08-14 16:18

Tak for svaret pallebhansen.