/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jeres erfaring med thansen-knallert
Fra : esbrablok
Vist : 346 gange
50 point
Dato : 05-08-14 20:39

hej folkens.

så skal den første knallert købes.

har haft kikket på nogen i Thansen, men kan ikke undgå at bide mærke i alt den kritik og dårlig omtale deres knallerter har fået..

jeg spørger derfor herinde om nogen har erfaring med deres knallerter

den jeg har kikket på koster 6000 kr.

skal jeg købe den eller kan jeg få noget bedre til de penge.

har naturligvis overvejet en brugt PGO, men hvad ville i anbefale en brugt PGO til 4000-5000 kr, eller en ny fra thansen til 6000 kr??????

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 05-08-14 21:08

Hej

Kender ikke noget til deres scootere andet end sammenligning med min - PGO.
Sammenligning, visuelt, tyder på besparelser , forgaffel , bremser, fælge m.m.

Jeg har gennem tiden haft blandet "fornøjelse" af deres dele til både scooter og biler.

PGO er dyr , både som ny og brugt, så det burde jo tyde på et eller andet med efterspørgsel...

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-08-14 01:11

Køb brugt hvis du køber fra en ordenlig mand hvor der er kvittering. Det er billigere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-14 14:19

Knallerter og andet mekanik er ikke bedre end vedkommende der bruger det.
Tvivler at Thansen skulle sælge direkte dårlige ting, de giver trods alt 2 års garanti, og det får du ikke privat - men du kan derimod starte den op dagen efter købet, bare for at finde ud af at den ikke virker som den skal og så kan du begynde at ofre endnu flere penge.
Har du pengene så køb en ny og pas den efter håndbogen, det er sikkert dér den fejler for mange der køber ved Thansen/ og andre billige steder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-14 14:22

Citat
Sammenligning, visuelt, tyder på besparelser , forgaffel , bremser, fælge m.m.

Nu er PGO jo også mange ting, de kan fåes som 30 og 45, samt de sikkert er (i hjemlandet)
godkendt til større hastigheder og vægt, end en en billig fra ´Supermarkedet´.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 07-08-14 09:44

Har ikke selv haft en knallert/scooter fra T.Hansen, og det er af mange grunde!

Bor i Hundested hvor stort set alle (mand) folk har en knallert eller scooter!
Dels til brug for byturen uden bilen og til at køre på arbejde på!
Og jeg kender rigtig mange af dem, dels fra arbejde og andre steder.

Mange af dem jeg kender der har købt/haft en knallert/scooter fra T.Hansen, har ikke haft andet end vrøvl og ballade med deres køb!!
Og det er vel efterhånden en 10-12 stykker der er 'gået i fælden'!
Meget kedeligt når man er afhængig af at kunne komme på job kl. lort om morgenen!

Maskinen går meget hurtigt i stykker, selv om den er blevet behandlet og kørt lige efter bogen.
Og når endelig T.Hansen (Frederiksværk!) erkender at det er garantien der skal dække, så er der gået l-a-n-g tid, hvor folk ikke har kunne bruge deres knallert!

Deres 'reparationer' er under al kritik og tager ofte en evighed!
Jeg har flere gange oplevet at en 'repareret' knallert er gået i stykker på vej hjem fra forretningen i Frederiksværk til Hundested - Men der er sørme også næsten 13 kilometer!!
Mange har oplevet at deres knallert har stået længere hos T.Hansen, end hjemme hos dem selv i løbet af et år!

Har en fornemmelse af at det er de samme (meget!) unge mennesker der står i forretningen som sælgere, der også er 'mekanikere' når der kommer en defekt ny knallert ind, og så skal det jo gå galt!

Service, konduite og kundepleje kendetegner i hvert tilfælde ikke T.Hansen, især ikke i afdelingen i Frederiksværk!

Det er i hvert tilfælde endt med at der ikke kører mange T.Hansen kinøjser knallerter og scootere rundt her i Hundested, med sure mennesker med nedadhængende mundvige i sadlen, men derimod en masse glade mennesker, med smil på læben og opadvendte mundvige, nemlig dem der har købt en velfungerende knallert/scooter et andet sted end T.Hansen

Det er såmænd bare min ydmyge mening om køretøjer fra T.Hansen.

Jeg ville ikke selv købe en knallert/scooter hos dem, men nøjes med alle de andre gode ting de trods alt har.

Blandt andet stumper til min egen PGO Black Magic Som jeg selv reparerer!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 07-08-14 09:46

Citat
har naturligvis overvejet en brugt PGO, men hvad ville i anbefale en brugt PGO til 4000-5000 kr, eller en ny fra thansen til 6000 kr?????

Glemte at svare på dit spørgsmål!!

Ville købe den (gode) brugte PGO, og styre langt uden om T.Hansen's kinøjser modeller!
Men køb trygt dine stumper hos TH, men sæt den selv på

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 07-08-14 09:48

Jeg har haft en knallert fra T. Hansen og jeg køber aldrig mere noget med motor fra dem af, Jeg vil hellere købe en brugt knallert i andet mærke end en ny hos T Hansen.
Dette er et velment råd ikke en klage

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 07-08-14 12:07

Jeg har haft en 45 knallert fra THansen. Og hold dig langt væk fra det firma!!
Jeg ved ikke om deres knallert i sig selv er værre end andre fabrikater, dog var min PGO bedre, selv om den også fik fejl.
Men skal du have lavet noget, begynder balladen. Du får ikke lov at tale personligt med ham, som skal lave den, noget som må være alfa og omega ved enhver reparation, så du kan ikke forklare i detaljer, hvad der er i vejen.
(Det er ikke tilfældigt, at F1 mekanikeren har den tætteste kontakt til køreren -uden sammenligning i øvrigt)
Du bliver behandlet arrogant og upersonligt, det oplevede jeg i begge de to butikker, jeg kom i. Ofte blev jeg "jaget" fra den ene til den anden fordi "der kun var en mekaniker, der skulle betjene begge butikker"
Hvad du skal i stedet, ved andre folk bedre end jeg. Men aldrig mere THansen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-14 20:37

Nu kan jeg ikke undgå at kommenterer Kina MC/scootere, selv har haft 2 MC fra Kina, og aldrig haft problemer med dem = andet end almindelige fejl og mangler der kommer med tiden.
Jeg har aldrig været bange for at give dem fuld skrue, da de kan holde til det - også i alle gear.

Og alle de negative svar der kommer om samme, er vist også begrænset eller også er det de samme der kommenterer det i andre Forums, man hører aldrig fra dem der virkelig er glad for deres køb - men sådan er det jo altid når man køber varer fra ´de´ butikker.

I gamle dage var det Japaner biler/ MC og knallerter der fik på puklen, og hvem vover at brokke sig over dem nu til dags.
Men selvfølgelig kan der være noget om det hele, men det plejer jo at blive rettet af fabrikkerne hen ad vejen.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 07-08-14 20:39

Gode råd og vurderinger om et discount firma .

Hvis man forestiller sig de læser med i trustpilot.dk , så håber jeg da at der er nogle af denne tråds debattører der poster der også

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-14 20:41

At man så åbenbart for en dårlig behandling hos firmaet gør vist ikke det hele bedre, det har jeg dog aldrig oplevet, tværtimod har de altid været venlige og hjælpsomme, både via nettet og i selve butikken, men til tider har de for travlt til at lave en ordentlig betjening og så kan det sikkert opfattes som om de er lige glade.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-08-14 01:15

Nu vil jeg så sige, at det afhænger meget af hvem der skal køre på en T-hansen scooter og hvor meget den skal bruges.

Den kan såmænd være god nok, hvis en "Forsigtigper" bare lige skal bruge den til en lille køretur en gang imellem, hvis altså det er en af de scootere der gider starte når det ønskes..

For de er altså ikke særligt holdbare

Jeg kender en der købte sådan en ny en og skulle køre på den til/fra arbejde, bare ca 4 kilometer hver vej, og han var egentlig heldig med, at den var nogenlunde stabil m.h.t. at starte og transportere ham hver dag.

Men efter et lille års tid begyndte ALT på den bare at gå i stykker..og den var så meget slidt overalt og kørt ned til sokkeholderne, at det bare slet ikke kunne betale sig at begynde at koste på den..så den røg over højre skulder og en brugt scooter af et anerkendt mærke blev indkøbt i stedet og kører nu på femte år og endda 3 gange så mange kilometer om dagen. (Piaggio)

Og garanti ved T-hansen, hahahahahahahahahahah, ja, hvis man KØBER sig til garanti ved at give 1000 kroner mere for scoteren, og i øvrigt betaler i dyre domme der foruden ved at give op til 2500 ekstra for at få lavet et par serviceeftersyn. Og hvis der så er ændret bare den mindste smule på scooteren, så dækker den dyrt indkøbte garanti ikke engang

Hvis ikke man gør det, betaler sig til garanti altså, så gælder kun den almindelige reklamationsret hvor det er køber selv, der skal overbevise Thansen om, at en opstået fejl på scooteren hvis den er ældre end ½ år, også var der på købstidspunktet. Og kan man ikke bevise det, hænger man altså selv på skramlet.