/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
HVORDAN SIKRES HAVETRAKTOR MOD TYVERI?
Fra : cristian2
Vist : 1625 gange
40 point
Dato : 04-08-14 17:47

Jeg har købt en havetraktor, som skal stå i mit sommerhus. Dén er desværre for bred til at kunne komme ind i huset eller skuret, så den er nødt til at blive parkeret under terrassens halvtag.

Problemet er at der er rift efter havetraktorer, da de ikke har nummerplade og derfor er besværlige at identificere ved tyveri. Og det gør dem netop attraktive for tyve. Hvad kan jeg gøre, så en evt. tyv måske vil vælge at opgive at stjæle den? (Jeg tager selvfølgelig nøglerne med hjem - og ved sæsonafslutning tager jeg også batteriet med hjem).

Det vil være besværligt at afmontere alle hjul, hver gang jeg forlader sommerhuset, men det er selvfølgelig en mulighed, så man ikke kan trille af sted med den.

Det vil være noget lettere at afmontere rattet. Og jeg kan selvfølgelig låse den fast med en kæde til terrassens træstolpe.

Er der andre "smartere" forslag?

Modellen er en: MTD, RS 125/96B

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-08-14 17:55

Du kan montere en GPS-sender. Jeg har set at Harald Nyborg har en model, men ved ikke hvordan den virker, men det betyder at hvis den bliver stjålet, kan den spores. ---det er i hvert fald en af mulighederne, men mange forslag vil du sikkert få her på siden.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 50 point
Dato : 04-08-14 18:16
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-14 19:12

Male den med skrigende farver og male adressen med store bogstaver.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 04-08-14 19:42

Sæt en bredere dør i skuret, det kan blive den nemmeste og billigste løsning.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-08-14 20:37

Sæt dynamit under sædet, så når nogen sætter sig på den ryger den som en katapult.
Nej pjat, den med gps og en sikring med en kæde er nok det bedste, men det skal være en sikker stolpe, træ eller nedgravet cementklods, og en god lås.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 04-08-14 20:58

køb en håndskubber

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 04-08-14 21:10

Er du ikke så gode venner med naboerne, at der er en venlig sjæl der kan holde den forsvarligt låst inde i vinterhalvåret ? Måske en bonde med en stor lade i området ?
Ellers ville jeg nok også vælge noget gps tracker halløj og måske en skjult kontakt der kan afbryde tændingen. Det er sandsynligvis noget B & S motor eller lignende, så det burde ikke være så svært.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 05-08-14 00:41

Hvis nogen vil stjæle din havetraktor så gør de det næsten uanset hvad du gør.
Står uden nøgle forhindre ikke tyveri, der skal bare kortsluttes nogle ledninger så kan den starte.
En GPS forhindre ikke tyveri, den gør det bare muligt at finde den igen HVIS tyven ikke har fundet GPSen og afmonteret den.
En kæde omkring en træstolpe? det skal være en god solid tyk træstolpe, for ellers saves den da bare over, og kæden ok ide den skal bare være af en god solid type og det den gøres fast på skal være solid.

1. Du skal ikke lade den stå et sted hvor den let kan ses og ikke uden at der er en presenning over den. Og så skal traktoren selvfølge være låst fast til noget solidt.
2. Du skal gøre det så den ikke er attraktiv med vider salg for øjet, mal den i nogle hidsige farver med dit navn, afmonter sædet mm. især ved længer tids tilstand/vinter.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-08-14 01:13

Byg et lille aflåseligt skur(der ikke kan ses fra vejen) med godt betongulv med indstøbte bøjler, du kan låse den fast i.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-08-14 08:25

Jeg tvivler på at din forsikring dækker din MTD når den ikke er låst inde...... få lavet en bredere dør i redskabsskuret så den kan komme ind der.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-08-14 11:34

Få sat en chip i og du kan spore den helt til Polen...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-08-14 15:37

Køb en gammel udrangeret maskine. Lad den stå udenfor. Selvfølgeligt "fortøjet",med kæder m.m.
Bruges kun som attrap / camouflage.

Næh...det eneste du kan gøre,er at have den i en forsvarlig aflåst rum,så forsikringen kan se tegn på indbrud. Alt andet er virkningsløst.......når de kriminelle kan fjerne store traktorer,og gravemaskiner. Få dem læsset på blokvogne,og stille og roligt,forsvinde ud i natten,er der ikke meget du kan gøre,med en lille sød havetraktor........alt kan stjæles.

M.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-08-14 17:44

Sæt et til salg skilt på: købes som beset billig til reservedele

Nok sjov kontakt dit forsikring selskab og hør hvilken krav de stiller

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-08-14 21:08

Jeg morede mig over Mosebaeks og rotws, indledende bemærkninger - men det er nok de to, der virker bedst.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-14 15:19

Støb den ind i ca. 130 ton jernbeton !
Alt under 100 ton kan nemt fjernes af ransmænd i nattens mulm og mørke!
Seriøst..?
Hvis 'nogen' vil snuppe dine ejendele? ...så gør de det altså bare!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 10-09-14 19:25

Tak for svaret modersvilje.