/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
BAMBUSFRØ
Fra : Dieter
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 02-08-14 21:57

Hej,
er der nogen der kan oplyse hvor man kan købe ovennævnte ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-14 22:10

I stedet for frø, så køb eller få bambus skud, de gror og vokser sig hurtigt store.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-08-14 23:20

Citat
så køb eller få bambus skud

Er det ikke noget man fodrer ´fugle´ med, især hvis de skal have lidt EXTRA gode guffer.

Kan huske mine fugle? de åd alt ´bambus´ i en kina-rulle, men det er sikker en helt anden snak..

Men ellers plejer den slags at ligge på kølehylder i et hvert? Supermakedet = om de så kan gro når man har købt og betalt, vides ikke = men de smager fortræffeligt

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 03-08-14 01:59
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-08-14 10:21

Bambus skud er måske ikke det rigtige ord,

da vi ville have bambus, fik vi rødder/stiklinger af en ældre kolega,
de bredte sig så hurtigt at vi snart kunne forære nye skud til en yngre kollega,
og efterhånden blev de en plage for os alle tre...

Svære at udrydde, nogle bruger dynamit.

Du kan selvfølgelig også bruge frø, så varer det bare et par år mere før du får bambus.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 04-08-14 16:22

Tak for svaret katekismus.