/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Navigation
Fra : o.v.n.
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 23-07-14 18:50

Hej jeg har en Tomtom One som jeg har haft en del år, nu her midt i ferien ville jeg så opdatere mit skandinaviske kort - over 400 kr. for et år, er det ikke dyrt?
Er andre findvejmaskiner lige så dyre at holde kørende?
Ingen forslag om at bruge navigering fra mobilen tak, det skal være med en selvstændig enhed

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-07-14 19:00

(Du kan jo altid hente en pirat udgave) den er gratis.
Ellers bruger selv telefonen og Navfree, programmet er bedre end Tomtom

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-07-14 20:51

Man vinder ikke ret meget ved at opdatere kort. dels går ændringer i det betydende vejnet meget langsomt, og opdateringer har gennemgående beholdt de fejl, som nu engang er i alle kort.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-07-14 21:17

Hvis du køber Garmin er det typisk med livsvarigt opdatering inkluderet.

Du kan også købe TOmtom produkter med samme Lifetime opdatering

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-14 00:00

Jeg tror de fleste nye i dag kører livsvarig gratis opdatering. Men er du glad for den du har, kan du sikkert også købe det til den, det har jeg gjort til min Garmin Nuvi c550, og får besked når der er nye opdateringer, -typisk fire gange årligt. Og den livsvarige opdatering kostede kun meget lidt over hvad den enkelte opdatering kostede. Jeg købte den gennem FDM for nogle år siden.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-14 12:46

Tak for svaret stilkene. det bliver sikkert en ny GPS enhed næste gang, det viste sig at der 40% rabat fordi jeg havde et kort på min GPS som skulle opdateres og derfor ikke købes for første gang