/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
maveskin
Fra : kohaii
Vist : 356 gange
35 point
Dato : 19-07-14 16:52

hvad skal der til i dagens dk til at få fjernet maveskind efter stort vægttab

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-07-14 17:32

En lægehenvisning og en kirurg...

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 19-07-14 18:12

Det kommer jo an på, hvem der skal betale.

Hvis du selv betaler, så henvend dig til et privathospital/klinik.
Det koster vist 40-45.000 kr.

Hvis det offentlige skal betale, så må operationeen ikke kun være kosmetisk, der skal være gener af den løse hud, såsom svampeinfektion.
Det kræves også, at du er normalvægtig og har holdt vægten i en perode (ca. ½ år).

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-07-14 21:40
Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 29-08-14 11:59

Har selv fået en maveskindsoperation betalt af det off.
Men igen kommer an på hvem som skal betale.... dig selv, eller det off.
Er det dig selv kontakter du bare en privatklinik/hosp, nemt nok.
Er det det off regning, får du den kun, hvis dit løse maveskind ikke er kosmetisk begrundet, men at du lider af f,eks svamp m,m der skal du kontakte din læge som henviser til et off hospital.
Derefter bliver du indkaldt til samtale, hvor de vurdere om du er en egnet kandidat til operation. Du skal også have bmi på 25 eller derunder.

Er selv super glad for det.