/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
SALTTILSKUD I VAND - godt eller dårligt?
Fra : cristian2
Vist : 575 gange
40 point
Dato : 12-07-14 15:41

Jeg går ofte i infrarød sauna, som led i min detox. Jeg har hørt, at det er bedst at drikke saltvand imens, da man sveder meget salt ud. Men er der ikke noget med, at salt er vanddrivende, og at det dermed har modsat effekt? Når folk i havsnød uden ferskvand drikker saltvand fra havet, så skulle de netop dø af tørst, har jeg hørt. Men det hænger vist ikke sammen med, at den bedste sportsdrik man kan lave skulle være: 1 liter vand med 1 tsk salt og 1 spsk sukker???
Imidlertid skal jeg ikke have sukker i mit vand, da mit sukkertal stiger for voldsomt.

Er der nogen der kan udrede, hvad der er rigtigt og forkert, og give mig et råd mht. hvordan jeg bør indtage mit vand, når jeg er i underskud?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-07-14 15:50

hvis du Googler infrarød sauna står der en forfærdelig masse om emnet og sikkert også noget om hvad du skal drikke...

Selv tak...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-14 16:01

Salt binder vand i kroppen eller nøjes med en Apolinairis

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-07-14 16:02

Citat
Salt binder vand i kroppen
eller er det omvendt?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 12-07-14 16:22

Drik ganske almindelig postevand, du får salt nok gennem maden det er nemlig ikke kun salt du sveder ud

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 17-09-14 16:34

Tak for svaret o.v.n..