/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hvorfor mon..?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 07-07-14 22:50

Mens jeg gik tur i skoven "små filosoferede" jeg lidt.
Islam tages alvorligt - Jehovas vidner nærmest latterliggøres.

Hvorfor ?

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-14 22:59

Fordi Vagttårnsselskabet ikke bruger selvmordsbombere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-07-14 23:04

Åhhh, den var fin, hjkofoed
Hvem ved, det er måske svaret..?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 07-07-14 23:43

Kan tal tale i.f.m. dit spørgsmål, så er de her efter en løselig googling i gl. tal:

Islams "sønner" i DK: 230.000
JV i DK: 15.000

JV - der senest var ved døren for en ugestid siden - er ydmyge i deres henvendelser, hvilket jeg egentlig foragter dem for (ud over så mange andre aspekter af deres "tro"), mens

Islam - mere tegnes af hard-core troende, som jeg kan mobilisere min indrømmede fobi imod - og det gør jeg, goddammit!

Hvem af dem, jeg afskyr mest er et åbent ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-14 10:09

Citat
Islam tages alvorligt

Islam frygtes................... for de vil ikke omvende os, men tage magten og indføre middelalderen.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-07-14 15:01

Muslimer, Mormoner og Vagttårnssælgere er religionsteoretisk tre dråber fra samme kande.

De tager alle udgangspunkt Bibelen, der så spændes for karismatiske fribytteres selvforherligende og lønsomme vogn.

Beduinen Muhammed udnævner sig selv til "den endelige prophet" og gendigter den frit efter eget hoved.

Drømmeren Joseph Smith udnævner også sig selv til profet, nemlig den første af "Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige"s profeter og (med grønspætte-titel af) "Den ophøjede finder og oversætter af de imaginære guldplader", der skulle være oprindelsen til Mormons Bog.
(Samme JS fik i øvrigt [jfr.: "Lære og Pagter"] en særprofeti til sin kone Emma. En profeti om, at hun skulle tage imod og anerkende en ekstra sengekammerat til JS)

Vagttårnsselskabet begynder dog mere nobelt, som Bibelstudiekredse. Disse afspores dog af en "bogstav-fundamentalist" Charles Taze Russell, der skriver egne og noget anderledes Bibel-fortolkninger. Rigtig galt gik det dog først, da Vagttårnsselskabets anden President, juristen Joseph Franklin Rutherford (der efter et par dommervikariater konsekvent benævnte sig selv: "Judge" Rutherford) ændrede organisationen og tildelte sig selv magt og penge som "Det Teokratiske Styre"s første forvalter. Desuden har de deres helt egen oversættelse af bibelen.

Så Eyvind har da vist ret:
Islam tages ikke alvorligt, den frygtes.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-07-14 15:06

Ret selv et par sprog- og grammatikfejl

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-07-14 20:51

Hvis et Jehovas Vidne beslutter, at nu gider han -eller hun ikke at deltage i sekten mere, medfører det en total social isolation fra familie, venner og bekendte.
Det er jo i sig selv skrækkeligt og ikke særligt næstekærligt !

Hvis en muslim frafalder, kan den frafaldne være 100% på, at han -eller hun bliver et hoved kortere.
Det er endnu mere skrækkeligt og endnu mindre menneskekærligt !
Det til trods, er mange kendisser ellevilde med at islam breder sig i Danmark - ja, de ligefrem forlanger det. Bla. disse "Gutmensch"; Adam Price, Annette K. Olesen, Benny Andersen, Bent Melchior, Bolette Christensen, Chris Minh Doky, Eva Smith, Gitte Seeberg, Henrik Hartmann, Ingolf Gabold, Peter Mogensen, Stine Bosse, Susanne K. Larsen og Uffe Ellemann-Jensen, har sat sig i hovedet, at nu skal goe gamle Danmark være et bedre sted at leve i.

Det var bla. disse personer - sammen med Dagbladet Politiken, som underskrev en erklæring, at der skulle bygges en mangfoldigheds Moske i København, hvor alle er "velkomne" .............resten kender vi

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 08-07-14 20:54

Hvor har du dog al den viden fra? Er du religionsforsker eller lytter du blot som så mange andre til snak på cafeen? Kender du egentlig Bibelen-sådan rigtig eller blot overfladisk? Har du talt grundigt med de forskellige religioner?
Prøv det-- yderst interessant-- udeluk retninger der "praktiserer" : krig.
Så når du langt.- Jesus havde ikke sværd i hånd og opfordrede ikke til sværd i hånd.

Venligst
Indsæt din tekst her

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-14 22:47

Citat
Jesus havde ikke sværd i hånd og opfordrede ikke til sværd i hånd.

Men krigerne blev dog velsignet i Jesu navn, da de skulle ned og kæmpe mod Tyrkerne (muslimerne)
som jeg er orienteret.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-07-14 23:00

Citat
eller lytter du blot som så mange andre til snak på cafeen?
Nej jeg går ikke på café. Jeg hader nemlig Latte - man bliver underlig af det stads. Men en god gammeldags kop Nordandalusisk bjergmocca, det ved man hvad er - og den kan jeg lave "gratis" derhjemme.

Men, du spørger:
Citat
Hvor har du dog al den viden fra? Er du religionsforsker
Til det må jeg svare et rungende NEJ, jeg er ikke religionforsker.

Citat
Kender du egentlig Bibelen-sådan rigtig eller blot overfladisk? Har du talt grundigt med de forskellige religioner?
Hmmmmm....JA...!
Og nu spørger jeg så dig. Er det forkert når jeg skriver: Hvis et Jehovas Vidne beslutter, at nu gider han -eller hun ikke at deltage i sekten mere, medfører det en total social isolation fra familie, venner og bekendte.?

Hvis en muslim frafalder, kan den frafaldne være 100% på, at han -eller hun bliver et hoved kortere.

Benægter du sandheden i ovenstående...?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 09-07-14 03:36

@føroyar

Øeh Hvem af os har før Deres indlæg lagt sværd i hånden på Jesus? (går ud fra, at De tænker på ham med det hebraiske tilnavn Messias eller det græske Kristus)

De må undskylde, at jeg i dialog med Dem bruge DEs formen, men jeg nægter at være DUs med niddinger, der pådutter andre udsagn, der ikke er indeholdt i disses indlæg.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 09-07-14 03:40

PS, skift profilnavn, De miskrediterer vore gode medborgere fra Nordatlanten.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-07-14 17:31

Vi ser gang på gang at islam ikke er en religion men en ideologi, og har samme menneskesyn som den tyskland lancerede op gennem 30verne og ind i 40erne

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-07-14 21:57

Tak! Desværre ret enig