/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8.1 looper i restart og update
Fra : ambeck
Vist : 530 gange
300 point
Dato : 06-07-14 12:43

Min nye lenovo vil ikke komme igang. Den står og looper efter at have opdateret. Nu siger den, at opdateringen er 100% complete. Alligevel looper den uden at komme videre.
Det er noget skrammel.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-07-14 13:07

min næsten nye HP comp. med Windows 8, 8,1
har der været usædvanlig meget bøvl med
genstart nødv. indsendt til rep. osv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-07-14 13:30

Så er det vist godt at jeg kun, i stedet for at betale 7-800 kr for ny win 7 eller 8 i stedet for XP,
har købt en ny computer kun med win 7:

HP PRODESK 405 MT AMD 1.4 4GB/500 W7P/W8P

til små 2750 kr, mer prisen så under 2000 kr, vist et rimeligt køb?

Hermed, for at gøre opmærksom på dette alternativ for alle der nu må opdatere fra XP,
så kan vi jo i ro og mag flytte, kun det vi vil bevare, over fra vor gamle PC.

Min datalog nevø siger iøvrigt at win 8 er så meget mere forskellig fra XP,
at jeg ikke vil kunne finde ud af den, og den er jo tilsyneladende ikke uden begynder problemer??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-07-14 23:14

prøv at se om du kan komme i fejlsikkertilstand ved at trykke f8 under start
fjern update under tilfjord/fjern i kontrol panel eller systemgendannelse eller
under indstillinger (musen til højre) og under der kan du nulstille win 8 som ny
prøv dig frem her men der er hvisnok under setup.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 06-07-14 23:38

F8 kan ikke bruges til komme ikke fejlsikker tilstand med Windows 8, i stedet skal man ind i msconfig og under fanen Boot sætte markering ved Sikker start og så genstarte computeren (husk at ændre tilbage og fjerne markering inden næste genstart)
Musen ud til højre hjørne på skærmen og klik eller tryk på Indstil og derefter vælge Pc indstillinger, nederst er Opdatering og genoprettelse, vælg Genoprettelse og igen vælg hvor kraftig du vil optimere computeren, den midterste fjerner alt og geninstallerer Windows, jeg ville forsøge med den øverste først Optimer din pc, hvis du har en reparations CD så kan du vælge den nederste Avanceret start

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 07-07-14 12:06

Tak for svaret fra alle. Mange gode tip, men faktisk kom den ud af sin loop efter en time eller så. Så det var bare et slag fra microsoft. 15 opdateringer uden advarsel om at det var en times forestilling.
Win 8 er en prøvelse. For slet ikke at tale om at få outlook 2007 til at virke igen på en ny pc uden forudgående export fra outlook.
Køb en med win 7. Det er en god ide.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-07-14 07:56

Håber du har Windows 8 liggende med Produktnøglen til, så er du godt hjulpet hen ad vejen. Giv dig god tid, læg styresystemet oven i Windows 8, det giver sig selv hen af vejden. Når du så har lagt styresystemet ind, fortsætter du frem til Windows 8.1. Efter alle opdateringerne er installeret er du klar til at ændre styresystemet til at ligne Windows XP, så bliver det rigtigt nemt at arbejde med.

Jeg skal gerne hjælpe dig hen ad vejen.

mvh.
axelbjarne

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/upgrade-product-key-only

God fornøjelse..