/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Husquarna Rider 13 AWD
Fra : Dieter
Vist : 306 gange
100 point
Dato : 05-07-14 14:07

Jeg har købt en brugt maskine af den nævnte type. Bruger den til at "pleje" vores jord hvor der ellers ikke laves noget end græs og ukrudt.
I forgårs kom jeg til at køre over nogle træstykker (grene).
Så gik maskinen i stå. Og nu kan jeg ikke finde ud af at starte den igen. Når jeg prøver det klikker det bare ved motoren.
Jeg har læst i en ny manuel på nettet. Efter den skulle der være et tændrør. Jeg kan bare ikke finde det !?

Er der nogen der har forstand på den nævnte maskine ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-14 15:05

Citat
Når jeg prøver det klikker det bare ved motoren
et stykke gren eller andet sidder sikkert fast og du har måske ikke fået klipperen slået fra, så kan starteren ikke trække motoren i gang

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 05-07-14 15:41

Det kan godt være. Men hvor mener du grenen eventuel kan sidde ?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 05-07-14 17:15

Hej igen,
der SAD en kraftig gren imellem skjoldet og et blad. Grenen er nu fjernet.
Men bæstet knurrer stadigvæk når jeg v il starte. Nu prøver jeg at oplade batteriet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-14 17:36

Du er sikkert i gang igen når der er strøm til at starte
God weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-14 17:38

Startrelæet kan selvfølgelig været stået af men det ville være mærkeligt om det skete samtidig med at du kørte en gren knivene

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 05-07-14 18:32

Hej O.V.N.
Hvordan finder jeg ud af at startrelæet er stået af. Det har ingen anelse om.
Jeg ved ikke hvordan det ser ud og hvor det må sidde.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-14 02:50

Startrelæet sidder i modsatte ende af de tykke kabler som går fra batteriet, hvis der er strøm på batteriet og tændingen sat til og de øvrige startspærrer (mand på sædet og pedalen trådt ned) ikke er blokeret, så kan motoren tvangsstartes ved at kortslutte de 2 store skruer på startrelæet med en tyk skruetrækker eller lignende, det redskab som anvendes bliver meget varm

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 06-07-14 09:48

Tak for din besked.
Nu vil jeg i første omgang jo lade batteriet op. MEN nyt problem: min lader duer ikke længere. Jeg skal først have fat i en ny.
Så må jeg bagefter se om opladningen hjælper.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 06-07-14 10:03

Hvis det nu er startrelæet: kan man så ikke købe et nyt ? Hvis ja, hvor og hvordan finder man ud af type og størrelse ?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 06-07-14 10:44

Nu skal du bare høre.
Jeg fandt en ældgammel oplader som virkede endnu. Batteriet var opladet på no time og nu kører Rideren igen.

Men du skal have mange tak for din hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 06-07-14 10:45

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-14 11:02

Godt du kom i gang med klipperen igen, ja der kan købes løsdele til plænetraktorer også et nyt relæ hvis den skulle stå af, min Stiga Park har lige fået et nyt startrelæ, det viste sig så bagefter at der også var problemer med sikkerhedskontakten under sædet så den skulle også udskiftes

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-07-14 13:02

Et lille fif. Søg på Lyngby Teknik. De er ret gode og prisfornuftige med alt muligt. Remme, knive, ting til alle havemaskiner. Nemt at handler der via nettet.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 17-07-14 17:46

Hej O.V.N.

Ved du hvor man kan købe et knivsæt til en ordentlig pris til min Husquarna Rider 13 AWD ?
Jeg har op internettet set at min forhandler tilbyder dem til DKK 600. Men det er jo et ORIGON produkt han har på sin hjemmeside. Så måske kan man få det til en lavere pris !?