/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Speedo/rpm
Fra : mig-selv
Vist : 235 gange
50 point
Dato : 04-07-14 21:59

Nogen der ved hvordan man skiller disse?
http://www.gratisimage.dk/image-A96C_53B70641.jpg
Nålene hopper som kørte man på en grusvej (skulle stadig ikke hoppe), samt den/ de står for højt/ tæller for meget, og sætter sig næsten fast når tællerne kommer over ½ delen af hvad de kan vise.
Der er 2 skruer i ´bunden´ af begge, men kan jeg så komme ind og rette nålene - den vej.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-07-14 22:01

NB; det bliver først galt alt efter 100km/t og 5000rpm, kablerne ser ikke ud til at fejle noget, men kan ikke PT tjekke dem.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-07-14 03:41

Af med kablerne,
tag en plasticflaske, bor hul i låget, så du lige kan presse et kabel igennem,
fyld den halvt med petroleum og sæt låget med kabel i, på.
Så er det bare bunden i vejret (på flasken altså ), og så lirke med wiren, så petroleummen skyller rust og urenheder ud, og bliv ved til den petroleum, der løber igennem, ikke længere er snasket.

Hvis wiren bevæger sig nogenlunde let, han du eventuelt bruge en batteriboremaskine til motioneringen.

Når kablerne er renset, kan du jo smøre dem med olie i samme flaske.

For en sikkerheds skyld kan du give instrumenterne et lille skud WD 40 op i kabelniplerne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-14 20:59

Har givet kablerne lidt WD og olie bagefter, men problemet er hvodan jeg får NÅLEN ned på O/NUL, da de viser forkert = de står på begge på henholdsvis ca 5-7km og 500rpm = og de skulle jo gerne stå på O eller intet, når de ikke er i brug..
Altså hvordan skiller jeg dem af?
Citat
Der er 2 skruer i ´bunden´ af begge, men kan jeg så komme ind og rette nålene - den vej.