/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Matrikkelkort og tegneprogram
Fra : Avant85
Vist : 1099 gange
500 point
Dato : 03-07-14 12:10

Er der en, der kan anvise et "lille" gratis tegneprogram og digitalt matrikkelkort

Jeg vil gerne kunne tegne og måle på et downloadet matrikkelkort

Placere en gennemløbsbrønd og rørføring i rette afstand til bygninger, skel og vandboring osv

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-07-14 13:03
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-07-14 13:05

Det er jo nok rimelig enfoldigt at tro man får sådan et program gratis...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-07-14 14:43

Miljøportalen, arealinformation.

Der henter du din matrikel, kan endda ligge dit matikelkort ovenpå et ortofoto. Tegner så løs og printer derefter ud i målforhold. Du kan ligeledes måle og måle arealer op. Vanvittigt smart offentlig tjeneste.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 500 point
Dato : 03-07-14 14:44
Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 03-07-14 16:04

Citat
Det er jo nok rimelig enfoldigt at tro man får sådan et program gratis...

marken84
Hvad skal sådanne bemærkninger til for, man har lov i her kandu at spørge om sådan noget.
Er det derfor du har så mange black listet, for at de spørger om noget du ikke syntes om.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 03-07-14 16:19

Tak for svaret 3773.

Jeg "enfoldige" (jeg ved godt det ikke er dig 3773) siger mange tak for hjælpen

Til ham den ikke enfoldige, så fandt jeg sketchup - som er et tegneprogram og helt gratis

Avant85

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-07-14 16:35

Jeg enfoldige, der anvender miljøportalen ret ofte, til både at opmåle og optegne, samt finde mange andre ting på, takke ydmygst for poængerne.