/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
TV signal
Fra : ferik
Vist : 358 gange
500 point
Dato : 01-07-14 19:39

mit Boligselskab har vedtaget at alle beboere, fremover skal være bundet til et bestemt internet og Tv signal fra den samme Lev. (Waoo) fra efterår 2014 ( vi er fri nu)
? kan det virkelig være rigtig, at jeg skal være TVANGS bundet i næste 5 år eller flere til Waoo, og må opgive internet og Tv signal fra anden leverandør
der er endnu ikke nedgravet kabler rundt, det skal ske i løbet af sommeren/ efterår 2014, kontrakter er ikke udsendt
? jeg kender ikke de nøjagtige regler for tungen tilslutning til Waoo, jeg mener at der er kommet nye regler de sidste par år
jeg håber at i kan hjælpe mig, hvad jeg skal gøre, så jeg kan blive fri for Waoo,
Erik

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 01-07-14 19:47

Hvis der er blevet stemt om det og der er flertal for waoo, så slipper du nok ikke, vi havde afstemning om tv udbyder sidste år og vi har nu yousee, det er os helt fint, som minimum har vi grundpakken som er indlagt i huslejen, vil du se mere en den, tilkøber du bare selv ved yousee!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-14 20:49

Nixen - der er lavet en ny lov så man ikke er bundet til antenneforeninger. Den trådte i kraft

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-07-14 20:55
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-07-14 21:00

650.000 lejere er tvunget til fælles tv-pakke

Et flertal i Folketinget vedtog i foråret, at tilslutningspligtens ophæves med virkning fra nytår.

Det betyder, at mange husstande nu frit kan opsige deres medlemskab af antenneforeningen, hvis man ikke er tilfreds med det tv-produkt, som foreningen kan levere.

Lempelsen kom husejere til gode.

Lejerne er fortsat bundet til de tv-pakker, der er besluttet i deres boligforening.
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Medier/2014/01/18/154347.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-14 21:03

Ja bundet til pakkerne - men vist ikke selve antenneforeningsdelen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-07-14 21:20

vi har i øjeblikket ikke noget fælles internet eller Tv signal
så det er noget fremadrettet man vil lave,
jeg syntes at det er underlig, at man i 2014 kan lave sådan noget, det vil være lidt forståelig
hvis der var en gammel gæld der skulle betales

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-07-14 21:25

Citat
Ja bundet til pakkerne - men vist ikke selve antenneforeningsdelen

Hvis man har pakken fra waoo så er man vel os bundet til waoo!

Citat
jeg syntes at det er underlig, at man i 2014 kan lave sådan noget,

Har i slet ikke haft noget møde om det med mulighed for afstemning?!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-14 21:28

Det jeg mener er, at når man deltager i antenneforeningen er man bundet op til pakkerne.
Men man er ikke mere tvunget til at være med i en antenneforening.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-07-14 21:34

der har været afstemning, med flertal for deltagelse for Waoo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-07-14 21:42

Jeg kan jo godt bestille tv ved en anden udbyder, jeg skal bare betale yousee grundpakken som er lagt i huslejen alligevel!

Så når det er vedtaget ved afstemning tror jeg ikke der er noget at gøre som lejer!

Lempelsen kom husejere til gode.

Lejerne er fortsat bundet til de tv-pakker, der er besluttet i deres boligforening.
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Medier/2014/01/18/154347.htm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-07-14 22:35

En demokratisk afstemning giver det resultat, anderledes kan det ikke være.

Vi fik fornyligt lagt nye kabler ind, det var faktisk den eneste måde hvor vi selv kunne vælge pakke indenfor YouSee, førhen var vi bundet til den store pakke.

I og med hver udbyder har sit eget net-id som man skal indtaste ved kanalsøgningen er det jo bygget op på frit valg af udbydere, men det skal jo laves sådan at flere udbydere kan sende gennem samme kabel hvis det skal være helt frit valg.

Jeg var til orienterende beboermøde da vi fik nye kabler og YouSee et andet sted jeg boede, der var et par beboere der råbte og skreg til den stakkels YouSee medarbejder som brugte en aften på det, de ville sgu ikke betale for den lille pakke selv om prisen var laangt nede, og desuden fulgte der hamrende hurtig internet med til 90 kr/md samt billigt fastnettelefon.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 02-07-14 11:00

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-07-14 17:26

velbekomme