/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Acer opstarproblem
Fra : ambeck
Vist : 532 gange
300 point
Dato : 01-07-14 16:01

Min bærbare acer aspire 8530 G nægter at starte op.
I nogen tid har den kun startet op, når batteriet først blev fjernet. Nu vil den ikke engang starte med den øvelse.
Den kører med windows 7, selvom den ikke blev leveret med det.
Hvad skal jeg gøre?
Er på vej på ferie og det er surt.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 01-07-14 16:17

Systemgendannelse til et tidspunkt, hvor der ikke var problemer?

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 01-07-14 16:22

God ide, men skærmen er sort, ingen reaktion på noget som helst.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-07-14 16:42

Har du en reparations disk? Måske kan den hjælpe dig.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 01-07-14 17:24

Jeg har en reparationsdisk, men den hjælper ikke. Harddisk drevet snurrer, men der sker ingenting.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 01-07-14 18:20

Prøv at tage strømmen fra, tag batteriet ud, og tryk 15-20 sekunder på sen knap du normalt tænder med...hold den nede...så kan du måske re-sette maskinen... sæt batteriet og strømmen til og håb så
God ferie..

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 01-07-14 19:59

Jeg er brudt sammen og har købt en ny pc i Bilka. Men jeg vil da prøve dit tip og hvis det virker, får du point.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-07-14 07:05
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-07-14 07:16

Måske mangler systemet systemfiler, det kræver, at du en CD/DVD med styresystemet på.

Gå i kør og skriv:

sfc /scannow retur. Så vil den trække de filer ind i systemet, som mangler. Måske du skal køre det som administrator. Højreklik på Kør og skriv det samme.

SFC /SCANNOW - Husk mellemrum efter SFC /SCANNOW

med venlig hilsen
Axel

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-07-14 18:14

Citat
God ide, men skærmen er sort, ingen reaktion på noget som helst.

Sikker på det ikke er skærmen der er stået af?
Kan du se noget når den starter op?

Kommentar
Fra : henningrou01

Dato : 03-07-14 10:29

Måske defekt driver til skærmkort?

Gå i enhedshåndtering,

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/open-device-manager#1TC=windows-7

Højreklik på skærmkort/opdatere driversoftware

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 05-07-14 16:09

Der er sort skærm - den står bare og cykler rundt. Jeg kan ikke få reparationscd-en til at blive spist. Jeg aner ikke hvad den sidder fast i, fordi der ikke skrives noget ud. Jeg har prøvet f2 og f12 mens den starter. intet hjalp. Jeg har jo købt en ny, men der er mange data på den gamle som jeg gerne vil have igen. Kan man hive harddisken ud og redde data? Kender nogen en god og billig pc-doktor?

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 07-07-14 12:09

Jeg mangler svar på hvordan jeg booter den

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 07-07-14 14:59

Jeg tror din harddisk er stået af

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 07-07-14 16:12

Så skulle den kunne boote fra min windows cd eller hvad?
Jeg prøvede at sætte den i, men når man ikke kan læse hvad den skriver på skærmen, er det svært. Og jeg savnede en vejledning til at gøre det. Med funktionstaster.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 21-07-14 17:01

Jeg har ikke fået svar på hvad der skal gøres. Efter 13 dage startede den op igen, så nu trækker jeg data ud. Og annulerer mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 22-07-14 18:45

Prøvat slutte en anden skærm til.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 24-07-14 10:32

Der er ingen løsning på problemet, så som sagt annulerer jeg spørgsmålet, da ingen gav svar. Jeg oplevede, at den pludselig startede normalt op. Det må have været strømforsyningen, der gav problemer. Og det gamle trick med at køle den af har virket. Derefter - til trods for hedebølgen - var der en vellykket forbindelse og nok strøm til en start. Nu har den kørt i så lang tid at jeg har kunnet lave backup-er.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-07-14 08:30

Det viser bare, at man ikke skal give op.

Du kan evt. opgradere til Windows 8

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/upgrade-product-key-only

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 14-09-14 12:24

Min acer er ikke helt død endnu, men har store problemer med start hver morgen. Hvad den laver, aner jeg ikke.
Hvis jeg genstarter efter den er startet efter lang tid, kommer den op efter et par minuter.
Er der en log, som man kan kigge i for at komme problemet nærmere?