/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Windows Live Mail 2011
Fra : okjk
Vist : 684 gange
300 point
Dato : 29-06-14 21:21

Jeg har fået installeret en SSD disk og alt virker fint - den gamle HD er klonet over på den nye.

Eneste problem er at min mail klient WLM ikke kan starte op - der fremkommer en fejlmeddelse hvor der står at kalenderen indeholder beskadigede data og WLM lukkes. Jeg kan ikke finde nogen steder hvor den kalender kan fjernes måske den er en fast bestanddel ? Er der mon nogen der kan hjælpe.

ps jeg vil meget nødig fjerne WLM og gen installere da den så henter flere tusinde gamle mails igen. Jeg kører med win7

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-14 21:35

Hent og kør WLM 2011 http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=29224

Du skal ikke fjerne WLM først, du starter installation og vælger det fra du ikke vil have med,
så skulle den opdatere/reparere WLM

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-14 21:58

Fandt lige denne til Essentials 2012, den burde os virke på WLM 2011

Prøv at foretag en reparation af Windows Live Mail.
Det gør du ved at åbne Kontrolpanelet og derefter Programmer og sidst Programmer og Funktioner.
Rul ned til Windows Essentials 2012,(her finder du din WLM2011) højreklik og vælg Fjern/redigér.

I dialogboksen, der åbner, vælger du Reparér alle Windows Essential-programmer.
Følg vejledningen på skærmen. Efter processen er færdig, så genstart din pc på anmodning.

http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/e-mail/windows-7-live-mail-fryser

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 29-06-14 21:58

@Klaudi - desværre vil den ikke køre selvom jeg har forsøgt med dit forslag - det forekommer mig jeg en gang var inde og satte et flueben ved nogle kalendere der skulle synkroniseres - men nu aner jeg ikke hvor det evt. var henne det kan også være der er et problem i IE - den opfører sig lidt anderledes og fx måtte jeg downloade WLM via Chrome IE ville ikke - surt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-14 22:04

Ved ikke lige hvor du slår kalender synk. fra, men IE kan du prøve at nulstille i Internetindstillinger, fanen Avanceret, Nulstil.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-14 22:07

Prøv at se på denne side

It's pretty simple to fix. Go to local disk (C:)>users>(the user you want to fix)>AppData>Local>Microsoft>Windows Live Mail> delete the calendar file in the Windows Live Mail folder.

If you can't find the AppData folder then you will have to go to the control panel and select folder options and under the view tab check the show hidden file, folders and drives option and you should be able to see it.

After you have deleted the calendar folder you should be able to open Live Mail and the calendar will be automatically rebuilt.

Hope this helps :)
http://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/livemail-calendar/how-do-i-fix-a-problem-with-windows-live-mail/3376602d-cafe-4248-bca7-b73947bbbd97

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 29-06-14 22:29

Desværre hjælper dette heller ikke det lød ellers som en rigtig god ide - men så snart jeg aktiverer WLM - fremkommer fejlmeddelsen.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 30-06-14 06:11

Der må vist være et eller andet med IE efter opgraderingen til SSD - opdagede lige at jeg ikke kan åbne PDF filer i E-boks når jeg kommer fra IE - men det fungerer ok når jeg kommer fra Google chrome - måske noget skal indstilles anderledes det er jeg lidt usikker på så jeg går lidt forsigtigt til værks men er meget modtagelig for gode råd

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-06-14 17:29

Prøv at klone den disk en gang til, sector for sector, hvis det virkede før med HD er der smuttet et eller andet under kloning!

Ellers må du jo ud i en ny installation, det er ik' sjovt

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 30-06-14 17:36

@ Klaudi. Desværre er det med kloning ikke noget jeg selv tør begive mig ud i - det er en ældre herre du skriver med - så jeg har rigeligt at gøre med at holde mig på benene - og ham der klarede sagen for mig er selvfølgelig draget på ferie såee det har lidt lange udsigter - og i det lys havde jeg et naivt håb om en eller anden trylleformular - men spøg tilside du har nok ret - men du ved jo også selv at man vil gå langt for at undgå at skulle installere det hele forfra - men tak for din vedholdenhed.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-08-14 14:42

noget nyt?

Kommentar
Fra : Klaudi