/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Facebook fjern tag
Fra : jensviggo
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 29-06-14 07:13

Har prøvet det flere gange men der må være lavet noget om, hvordan fjerner jeg et tag, har spurgt om det før, og der fik jeg det rigtige svar. Men nu kan det ikke lykkes.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-14 08:20

Hvordan fjerner jeg et tag fra et billede eller opslag, hvor jeg er tagget?

Hold markøren over historien, klik på , og vælg Anmeld/fjern tag i rullemenuen. Herefter kan du vælge at fjerne tagget eller bede den person, der har slået det op, om at fjerne det.

Du kan også fjerne tags fra flere billeder på samme tid:
Gå til din aktivitetslog
Klik på Billeder i venstre kolonne
Vælg de billeder, du vil fjerne et tag fra
Klik på Anmeld/fjern tag øverst på siden
Klik på Fjern tag på billede for at bekræfte
Fjernede tags vil ikke længere blive vist på opslaget eller billedet, men opslaget eller billedet vil stadig være synligt for den målgruppe, det er delt med. Andre personer kan muligvis få vist opslaget eller billedet på steder som Nyheder eller i søgeresultaterne. Hvis du vil fjerne det fuldstændigt fra Facebook, skal du bede den person, der har oprettet opslaget, om at fjerne det.

https://www.facebook.com/help/www/140906109319589

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-06-14 14:06

Det lykkes ikke Klaudi, jeg har et gammelt konfirmationsbilled som jeg har lagt ind i 2012, her har jeg tagget alle konfirmander på billedet, hvis jeg vil fjerne tag/navn på en person klikker jeg på tagget og så kommer der en menu i højre side, hvor jeg har følgende muligheder: tag billede, tilføj placering eller rediger, hvis jeg vælger rediger kommer alle taggede konfirmander frem med navn og efter navn er der et x kryds og jeg kan så fjerne tagget på den måde, denne mulighed er der ikke nu.
Hvad mon jeg gør?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-14 14:37

Gå til din aktivitetslog
Klik på Billeder i venstre kolonne
Vælg det billede du vil fjerne et tag fra
Klik på Anmeld/fjern tag øverst på siden
Klik på Fjern tag på billede for at bekræfte
Fra https://www.facebook.com/help/140906109319589

Virker denne metode ikke

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-06-14 15:01

Billedet som jeg har tagget, har jeg ikke selv lagt på facebook, det er en ven, billeder i aktivitetslog er kun de billeder jeg har kommenteret, nu har jeg kommenteret billedet som jeg snakker om, og det kommer frem i loggen, men så kan jeg ikke komme videre...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-14 15:08

Prøv at få din ven til at fjerne tags så

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-06-14 15:09

billedet er lagt ind fra mobiltelefon, jeg for ham til at fjerne tags fra billedet

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-06-14 16:43

Jeg har ikke fået fat i ham, så prøvede jeg fra min mobiltelefon at fjerne de tags, det var meget simpelt, trykkede på tagget og der kom to muligheder frem, det ene var et x og det andet tagge jeg valgte x´et og væk var det, har nu prøvet at se om de var væk på laptoppen og det var det.
Så alle er glade, men tak anyway.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-14 16:52

Jow! Fint det lykkedes!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-06-14 16:58

- luk dine spørgsmål jensviggo... God søndag

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-06-14 08:30

ja ja stouenberg

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 02-07-14 07:40

Tak for svaret Klaudi. God forklaring, men jeg fandt en anden løsning

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-07-14 17:27

velbekomme